Publicerat
Kategori: Drama noveller

Monster

Jag kom hem efter jobbet och jag hörde att min familj talar om en ny granne som hade kommit till staden i Iran där jag bodde. Nästa dag var det en marknad i staden. Första gången jag såg henne var på marknaden, men jag visste inget om henne, vi bara korsade bredvid varandra. Jag plockade bara upp de saker som min mamma hade köpt och plötsligt mina ögon och hennes ögon hade kontakt.

Jag såg henne i hörnet av mina ögon och kände att hon såg på mig i smyg. När jag kom tillbaka till arbetet tänkte jag på henne, eftersom hennes ansikte och ögon ville säga något. Jag läste blicken.

Någon ropar på mig "Kom tillbaka till arbetet". Mitt arbete var så svårt och jag arbetade med stora monster. Jag arbetade varje kväll från sju på kvällen till sju på morgonen.

På morgonen kom jag tillbaka till mitt hem, bytte mina arbetskläder och kände en underbar doft. Jag skyndade längs korridoren till salongen i huset och det var min mamma som väntade med min favorit omelett, speciellt tillagad för mig.

Jag gick att vila. När jag sov jag kände att varje del av min kropp höll på att dra bort, eftersom jag arbetar mycket hårt. Jag tyckte jag hörde min mamma säga att hon ville köpa från marknaden. Hon behövde hjälp att hämta saker. Jag gick till marknaden. Det var massa människor i marknaden och de köpte saker. Jag såg henne igen, hon var klädd i en slöja. Vinden kom och blåste hennes slöja och jag såg att hon hade en röd klänning under slöjan. Jag kände att bara vi två var där och alla folk var borta. Min mamma sa: "Vakna! Det är dags att äta kvällsmat".

Jag kom tillbaka igen för att arbeta och jag startade den stora skärmaskinen för att skära monstret, och jag hällde bitar av monster på en skottkärra för att slänga bort det som ingen behövde. Nu gick jag ut från fabriken och kastade bitarna. Sedan jag fixade skottkärra som en stol och jag låg på skottkärran och tittade på himlen. Plötsligt tänkte jag på henne.

I det ögonblicket hörde jag ett väldigt stort ljud "BANG!", Och jag såg vid den öppna dörren att skärmaskin kommer att explodera. Jag steg upp och sprang snabbt tillbaka till fabriken och på vägen jag föll ner, jag steg upp igen och fortsatte tills jag var framför skärmaskinen och tryckte på stoppknappen.

Hela mitt ansikte svettades och jag skakade och kände mig som det brann i mitt knä. Jag såg ett stort sår i mitt knä. Då svimmade jag.

Efter en timme hörde jag min mammas röst, hon talade med sjukhuspersonalen. Jag var mellan svimning och vaken. Jag såg att min mamma grät och hon sade: "Snälla, mitt barn kommer att dö. Rädda honom, snälla! "Men personalen sa" Först måste du ta med din identifikation och då kan vi acceptera ditt barn ".

Jag hörde min mamma gråtande ropa: ”Han har inget identifikation!” Jag kände som om mitt högra ben skulle explodera. Då såg jag henne framför mig, med den vit slöja. Hon log mot mig och kom närmare och närmare att jag kan ser hennes vackra hår under slöjan. Vi tittade varandra på en sekund. Då andas jag en sådan djup och hela världen var vit framför mig.



Monster: I det novell monster är en sort av sten som användas för hemdekoration exempelvis köks bordet.

Skriven av: Fida

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren