Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Mötet

Hon går på ett av sina vanliga ärenden, men på vägen vänder hon sig om för någonting fångar hennes uppmärksamhet.
Där står en man. Han är inte svaret på hennes frågor, han är inte halvan för att göra henne hel.
Han är en varelse, en människa, en man, som ser.
Han ser henne.
Hon förstår först inte vad som händer, ty hon är ovan vid att bli sedd.
Men något i henne börjar mjukna.
Är det hans ögon? Dessa vänliga ögon. Eller är det, det där ömma vänliga leendet som gör henne så knäsvag?
Hos honom känner hon sig stark, hos honom känner hon sig redo.

Han vet inte vad det är, men hon får honom att känna pirret igen. Kanske är det de där stränga men längtande ögonen?
Eller det där tvekande leendet som sprider sig i henne ansikte?
Han har aldrig känt sådan dragningskraft förut och han förstår att han vill lära känna henne mer.

Hej! Hur ska jag beskriva mig själv undrar jag, ja en sak vet jag att jag är, och det är nyfiken. Jag är nyfiken på perspektiv, sanning och känslor. Sen kan man beskriva mig som omtänksam, rolig, envis och alltid utvecklande till något nytt.
Rebecka Svensson är medlem sedan 2020 Rebecka Svensson har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren