Publicerat
Kategori: Novell

När han föll orginalet


Hon kände hur hjärtat dunkade i halsgropen.

”Hoppa inte!” skriker hon.
”Varför inte?” säger Jack och vänder huvudet mot henne.
”Snälla hoppa inte” vädjade hon medans hon försökte att lugna ner sig.
'Varför?” skrek han igen.

Hon kände hur paniken steg inom henne.

”Snälla, sluta!” ropade hon med tårar i ögonen.
”Varför?” ropade han igen. ”Varför ska jag leva? Du bryr dig väll ändå inte om mig!”

Hans ord gjorde ont att göra.

”Hoppa inte!” upprepade hon.
”Och varför skulle jag inte?” skrek han med en ansträng röst.
”För, för” stammade hon.
”Ja?!”
”För att jag älskar dig!” skrek hon så högt att rösten klarade. Nu slog hjärtat ännu hårdare i bröstet. Skulle han ändra sig och komma tillbaka eller skulle han hoppa.
”Va?” sa han chockat, och vände sig om.
”Ja, jag älskar dig!” skrek hon starkare nu.

Han började sakta gå tillbaka mot fönstret, på den smala plankan.

”Akta” skrek hon.
”Vad?” skrek han tillbaka.
Fönstret på våningen ovanför slogs upp och träffade honom rakt i huvudet, han föll.

”Nej!” skrek hon förfärat. ”Aaah!” var det ända hon hörde.

Han kände hur det dunkade i huvudet och hur magen vände sig, sedan bara en olidlig smärta. Hon sprang ner för trapporna och ut på trottoaren. Där låg han.

”Jack!” skrek hon förtvivlat.
”Josefin? Jag älskar dig!” mumlade han. Precis innan han stängde ögon locken för sista gången i livet.

Skriven av: C A R O L I N E

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren