Publicerat
Kategori: Novell

När jag rövades bort......

Hej !!
Jag heter Sandra och det här hände för väldigt länge sen.
Det var den 29 november 1750 och jag var 13 år.
Vintern skulle komma . Min far , Ville skulle ut på sjön och byta till sig mat till vintern. Min bror , Kingo som då var 15 år skulle följa med och hjälpa till.
Dan innan dom skulle åka vart min bror sjuk. Och far behövde förstärkning.
Så jag fick följa med. Jag packade min lilla väska som var jutsliten så många gånger som vi fick flytta. Hur som helst jag packade min väska och åkte till sjöss.
Ett par sjömil senare mötte vi ett dussin plundrare som ville ha allt vi ägde annars skulle vi dö. Dom fick våra väskor och allt utom våra pengar , vi sa att vi inte hade några. Dom trodde oss inte så dom tog mig och åkte iväg. Jag slängdes i en fängelsehåla. Då slog jag i huvet och minndes ingenting. Bara när far och alla andra i byn slogs mot plundrarna.
OCH RÄDDADE MIG !!

Skriven av: Madeleine

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren