Publicerat
Kategori: Drama noveller

När livet tar en traumatisk vändning

Michael såg ut genom fönstret, blev stel och kunde först inte ta in vad han såg. Ute på gårdsplanen stod hans fru Pia i lågor. När paralysen släppte rusade han ut och fick tag i sin henne, släpade ner henne mot ån som låg tvärs över den lilla grusvägen mot deras hus och lyckades släcka henne.

När ambulansen anländer är han brännskadad på hela sina båda armar, hans älskade sambo, mamman till deras tre barn vrålar i ambulansen om att dom bara ska låta henne dö. Hon dör sen av sina skador och kvar lämnas han med allt var det innebär att ha en ettåring, en tvååring och en sexåring att ta hand om samtidigt som han ska hinna sörja sin avlidna fru.

Samma natt satt prästen från orten uppe med honom hela natten och pratade. Prästen kände att den mannen som sitter framför honom i detta ögonblick, är en mycket trasig man känslomässigt. Mannen som just mist sin fru i ett frukstansvärt självmord har tusen tankar, mitt i chocken och sorgen. Vad händer nu? Hur ska jag berätta det här för min äldsta son? Hur ska jag orka ta hand om tre små barn. Varför lämnade hon oss? Hur kunde jag inte se det här komma? Hur ska det någonsin kunna bli bra igen...

Tiden efter Pias död ställde hans far Sune upp och tog hand om barnen och Michael tog tacksamt emot hjälpen. En natt, klockan tre ringde det på hans hemtelefon. När han svarade var det en röst i andra änden som sa:
- Du är en jävla mördare!
Klick. En enda mening. Det fortsatte ringa samma tid varenda natt med samma röst i andra änden av luren som sa samma sak "Du är en jävla mördare"..
Efter dessa samtal började Michael sova med baseballträ i sängen då han kände sig hotad av alla dessa samtal.

Fortsättning följer..?

Tjej som tycker om att läsa böcker, mest kriminalromaner. Förtjust i skräck och skrev alltid noveller när jag var yngre. Tycker om att skriva och sätta känslor och upplevelser på pränt. Att skriva är för mig lite som terapi för saker jag själv upplevt i livet, som min första novell här. Det är i och för sig mest min fars känslor och upplevelser men det har hemsökt både han, mig och mina bröder i alla år.
Annasigfridson är medlem sedan 2021 Annasigfridson har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren