Publicerat
Kategori: Romantik noveller

När man älskar någon annan

Vad gör man när man är fel? När man lever med en skuld över hur man är, vad man gjort, men man egentligen har accepterat det för länge sedan för det handlar om kärlek. Det jag gjort är inte ens det värsta. Det är tankarna och drömmarna, den ständiga värken i kroppen på den plats som bara är din och som alltid bara kommer att vara din. Och varje dag vaknar jag bredvid honom- han den snällaste mest omtänksamma jag mött, han som sträckte ut handen och drog mig upp på fötter igen. Han som älskar mig och därför förnekar allt. Han som blir arg på dig för att du får mig att värka när han egentligen borde vara arg på mig för att jag låtsas att det är normalt. Men det är inte normalt eller okej, speciellt inte mot honom för han är alltid så snäll. Han förstår inte mig men det gör du.
Det enda som är fel är jag och det är därför jag var tvungen att göra det här.
Förlåt min fina, det var aldrig ditt fel att jag älskade någon annan.

Har man någonsin känt det som jag kände för dig så vet man. Jag hade aldrig känt det tidigare i mitt liv, och kommer nog aldrig att göra det igen. Inget kommer någonsin kännas som det gjorde med dig. Men jag vet inte om det borde det. För nu pratar vi inte om den första eller den största kärleken- det är inte alls så. Nej jag pratar om den sorten som konsumerar dig totalt, den som får dig att glömma vem du är och gå vilse i dig själv. Den som gör dig desperat och ful.
Jag skulle likna den till kärleken mellan en missbrukare och droger.
Du var inte bra för mig då och du är inte bra för mig nu. Jag har byggde upp mig själv igen, med hjälp av honom. Jag har lärt mig att det är okej att göra ont och fulgråta om det är för min egen skull. Och jag gör ont och fulgråter, jag tänker på dig varje dag och det hugger fortfarande lika dant i magen när jag än en gång tvingas inse att jag inte är något för dig.
Det är okej, det är inte direkt så att man kan styra över sånt. Jag har också såna personer, såna som jag liksom känner men inte känner ett skit för varken som vänner eller något annat. Alla har det.
Men med denna insikt kunde jag inte annat än att försöka sätta mig själv först och känna mig död i några månader eller år, för att sedan kunna leva igen. För min skull.
Men vissa saker går liksom aldrig bort hur mycket man än vill.
Och hela tiden kysser jag honom god natt och älskar honom- men det är fan inte du.

Har alltid älskat att skriva sedan jag var liten och min dröm är att någon gång skriva en bok.
Felicia är medlem sedan 2017 Felicia har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren