Kategori: Drama noveller
När vi träffades
Jag kom ihåg den dagen jag träffade dig. Jag vill egentligen inte ändra på någonting, men samtidigt så vill jag ändra på en massa saker. Som till exempel platsen vi träffades på. Vi träffades på ungdomsmottagningen, jag låtsades skriva på mobilen för jag vågade inte möta din blick.
Vi kan säga att vi träffades i en mataffär istället och att jag låtsades välja äpplen istället.
Jag skulle ändra på våran första dejt, när du spillde vin på min vita klänning. Vi säger att dejten var i skogen på en filt och pratade om vad molnen föreställde.
Men det känns som att dom dagarna är förbi. Vi skulle få ett barn, men det var döds fött. Vi skulle ha våran dotter här om du skärpte dig. Om du slutade dricka, om du tog ansvar. Du blev mer aggressiv och började bråka om allt. Jag minns den natten då jag höll din krampande hand i ambulansen. Hur jag skrek att du skulle kämpa. Vi träffades på en ungdomsmottagning och tar farväl på ett sjukhus. Nu ligger du här och jag vet inte ens om du hör mig. Men om du vaknar så lovar jag att förlåta dig, jag lovar att älska dig och jag lovar att när du vaknar så får du träffa din son som vill ha sin pappa kvar.
Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen