Publicerat
Kategori: Novell

Nära döden

Nära döden
Jag sprang genom en stor skog som låg på den öde ön. Jag kände mig helt trött och yr. Lukten från träd var otroligt stark så jag kunde inte andas. Det var fruktansvärt varmt och jag kände hur min kropp svettades och kunde inte ens öppna mina ögon. Plötsligt hörde jag en röst.
– Vänta Malin gå inte där! Skriker Daniel.
Det var den sista meningen som jag hörde av min vän. Jag föll sedan svalde jag vatten och jag kände hur det fyllde mina lungor. I vattnet var det helt mörkt och jag kunde inte röra mig alls. Jag sjönk sakta mot bottnen.
– Vad gör du här Daniel? Varför flåsar du? undrar Martin vår ledare.
– Malin, säger Daniel efter en tyst sekund. Malin drunknade och jag kunde inte hjälpa henne.
Martin hoppade i vattnet och försökte hjälpa mig. Jag förlorade hoppet och mina ögon stängdes. I den sista sekunden såg jag bara en hand som tog i mig hårt och drog mig uppåt.
– Hämta min väska, skriker Martin.
– Här har du den. Kommer hon leva? undrar Daniel.
Sedan befann jag mig på marken och vattnet kom ut ur min mun. Alla mina kompisar var omkring mig. De var väldigt rädda eftersom de trodde att jag var död.
När Martin hjälpte mig, vaknade jag mitt i natten. Jag var väldigt törstig och min kropp skakade och jag var helt svettig. Efter två minuter gick jag till köket och drack vatten, sedan somnade jag igen.

Skriven av: Martina

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren