Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Nej, inte nu igen

Vi som lekte med varandra helt plötsligt så åkte vi kana. Det blev mörkt en mindre stund såg inga av mina övriga kompisar under färden. Vi som åker kana genom röret ut till en bred och fuktig slussvägg. Väggens slemmiga väggar började röra sig kraftigt utfarten där jag simmade ifrån mina kompisar.
- Tänk vilken lycka att jag hittar bollen, ägget. Simmar igenom bollens vägg och här stannar jag i nio månader som vinnare. I detta rum fick jag utvecklas. Genom att förse mig med all näring som kom genom röret. Näringsrester för vidare utveckling. Undrar hur många i världen har gjort samma resa. Simmat på och kommit först bland de yngel som startar samtidigt.
Utvecklingen var stor fick lite växtvärk under resan. Plötsligt känner man att det blir trångt så nu ville hen ut i större rum för att kunna påbörja ett ny resa och långt äventyr.

Skriven av:

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren