Publicerat
Kategori: Novell

Novell: ny vampyr

Alla på stranden var fulla iallafall alla som gick förbi mig. Jag tittade förrvirande igenom alla dem folkmassorna men kunde inte hitta henne. varje Människa som hade långt brunt hår knackade jag i ryggen för att se om det var min fulla 14 åriga syster men jag kunde inte hitta henne.
- har du sätt min syrra? sa jag till Diana som stod vid en grupp med rökande ungdomar. Hon tittade på mig med lite drogad uttryck.
- Vilken av dem ? sa hon och vinglade till jag tog tag i hennes arm så hon inte skulle ramla.
- Alice fjorton åringen sa jag och suckade. Hon tittade på mig en lång stund.
- Jaha hon ja hon stack för en halvtimme sedan men någon kille. Jag tittade på henne förvånat.
- vet du vem killen var? sa jag lite för högt
- nej man han var skit snygg sa hon och skratta och gick vände sedan sin rygg i mot mig och började prata och flumma med dem fulla rökande ungdomarn igen. jag visste att vi alla egentigen inte fick dricka jag var ju ändå bara 16. Jag letade upp min munkjacka och gick sedan i mot min rosa epa traktor. När jag låst upp dörren hörde jag ett skrik. Jag hoppade till.. Jag lyssnade efter det men kunde inte höra det. Jag tittade mig omkring och såg en stor mörk skog. Jag tog ett djupt andetag och började springa mot skogen. Men sedan hörd ejag skriket igen, nu var jag nära jag tittade åt det hållet skriket komigt ifrån men kunde bara se ett stort järde och ett dike, jag såg då plötsligt att det var någon som låg i diket.
- men gud viskade jag och gick några steg närmare.
- gå din väg snälla gå! skrek människan och försökte gömma sitt ansikte i händerna. Jag kände igen rösten.
- men Alice vd fan gör du här har det hätn något alice? Jag sprang i mot henne och kramade om henne. Hon var helt blött och jag satte mig bredvid henne och kände på hennes kläder och tittade på min händer som var fulla i blod.. hon tittade förskräkt på mig.
- men gud Alice berätta vad har hänt ska jag ringa en abulans? Hon tog av sig tröjan och visade hennes mage .. den var blå och uppskrapad. Sedan såg jag hennes hår .. nån jävel hade dragit av en bit av hennes långa fina bruna hår.
- vem har gjort det här mot dig gumman sa jag och började gråta jag med. Jag hjälpte henne upp och stödjade henne så hon kunde gå. vi gick i mot bilen.. det gick sakta .. för sakta. Efter ett tag var vi frame vid bilen o så körde vi raka vägen hem.
- Det var mitt eget fel sa Alice och tittade ner för att inte möta mina ögon.
- vadå satt du o slog dig själv eller ? skulle inte tro det nån idiot har gjort det här! då tittade hon upp på mig och började förklara:
-Det var en kille som var så söt och allt. Jag trodde han var speciell. Han bad mig följa med honom , jag visste inte var vi skulle men jag var ju ganska full och så så jag gjorde det. Han började gå i mot skogen med mig och höll hårt om min hand .. det var det som fick mig att fatta att något skulle hända så jag försökte slita mig ifrån honom men han var för stark o sedan... börja han rycka av mig kläderna o slog mig så hårt så jag inte kunde andas och då gjorde han det han knullade mig fattaru han gjorde det!!
- gumman lugna dig sa ja o smekte hennes hand
- allt kommer bli bra.. HOn tittade på mig och fortsatte berätta
- efter han gjort det så tog han upp hen jävla kniv ur fickan... jag var så jävla rädd så jag fick mod och sprakade honom mellan benen.. han tappade kniven och jag tog upp den och stack in den i hans ben.. så hårt jag bara kunde och sedan sprang jag .. bara sprang.
- det var rätt åt honom okej? det var rätt åt honom! Jag kramade om henne hårt. HOn var bara 14 år vem kunde göra så här mot henne. Jag följde med henne upp till hennes rum och låg bredvid henne i sin säng så hon kunde somna sedan gick jag in på mitt rum.

Jag vaknade i ett ryck. Jag tittade omkring mig det var mörkt likså när ja tittade ut ur fönstret.. alltså var det natt. Jag tog mig på pannan jag var helt svettig. Då kom jag ihåg mardrömmen jag haft men orkade inte tänka på den så jag försökte somna om och til slut lyckades jag.

Jag vaknade av fåglarnas kvitter, jag reste mig ur sängen och gjorde mig i ordning och gick sedan ner till vardagsrummet och tittade ut genom fönstret. pappas och mammas bil var inte där. Dem var fortfarande i mallorca utan mig och min syster. Dem skulle vara där i 3 veckor till.
- god morgon, sa alice. Jag hoppade till och råkade smälla till en vas som smällde i golvet och sprack i tusen delar. Jag suckade och skulle precis hämta sop borsten men det hade min syster redan gjort. Jag tittade förrvirrat på henne. Jag sopade upp glaset och kastade det sedan i soperna.
Jag gick upp till övervåningen och knackade på alices rum.
- kom inte in! snäste Alice .. jag var överdrivet förvånad men gav inte upp
- det är viktigt Alice
- men stick då hör du dåligt kärring! skrek alice åt mig, Jag bara stod där vad hade hänt med alice? hon hade aldrig i hela sitt 14 åriga liv sagt något dumt till mig. Jag öppnade dörren och tittade strängt på henne.
- jag förstår att det här är svårt för dig men du behöver inte göra det värre genom att bråka med mig! eller hur!? Alices ögon var stora och sedan morrade hon åt mig. Jag tittade på henne utan att säga ett ord.
- det är för ditt eget bästa fattaru inte jag är ett monster fattar du inte??
Jag tittade på henne och fattade inget..
- han bett mig han var ett moster och nu har jag blivit ett monster! jag är en vampyr Diana sa alice och det såg ut som om hon ville gråta.
- va?
- titta ut genom fönstret på den lilla stenen sa hon och plötsligt stod hon där innan jag ens han blinka. sedan stod hon bakom mig igen.
- jag kan springa snabbare än inte vet jag o jag ÄR TÖRSTIG! skrek hon jag tänkte säga att jag kunde gå och hämta ett glas mjölk men kom på att vampyrer dricker blod. även om jag kanske bordde vara rädd var jag inte det.
- jag vill döda dig diana jag vill ha ditt blod! men jag får inte sa Alice och tittade ner på backen.
- bit mig sa jag och log.. Hon tittade på mig förskräkt.
- vah?
- Jag läste om vampyrer än gång om man biter en männsika och inte dricker blodet då bli människan också en vampyr men det gör oerhört ont att det inte går och förklara. Om man däriimot dricker blodet när man biter dödar man människan och den förblir licksom död. Så om du biter mig blir jag med vampyr.
- vill du sa hon tyst och tittade mig in i ögonen. Jag la mig på hennes säng och slöt ögonen. Det stickte till och jag kände inget. Det gick ett tag jag vet inte hur länge jag hade ingen tids uppfatning men jag kunde inte öppna ögonen.. Jag ville säga något men det gick inte att prata. Sedan började det bränna.. Hela min kropp brände. Den bran jag undrade varför ingen släckte mig!

Tillslut vaknade jag upp och kunde öppna mina ögon.. ljuset från lamporna stack i mina ögon. Jag tittade runt om mig. Bredvid mig satt min syster.
- jag trodde jag skulle döda dig... det var som att knarka men jag slutade.. slutade så du kunde bli som mig. sa hon och log.. hon var stolt .
- tack sa jag och reste mig upp..
- hur länge var jag borta sa jag och tittade förskräkt på henne.
- en och en halv vecka sa hon tyst. Vandligt vis hade jag tappat andan men jag behövde inte andas ... Jag behöve inte syre. Jag tittade mig omkring igen. Allt var anorlunda.
- du skulle bara vet hur det var för mig.. det var nära .. att jag döda en människa men jag höll andan och sprang därifrån och hittade en hjort .. Jsg äter djur istället för människor.. jag vill inte vara ett monster... sa hon och log brett.. Jag suckade vad hade jag blivit.

Skriven av: joossephhhine

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren