Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Nu eller aldrig, jag måste bort från dig.

Det var Tisdag, jag hade precis kommit hem från jobbet. Det såg stökigt ut i lägenheten och tog tag i det direkt och började städa, annars skulle det bara skjutas fram mer och mer som det brukar blir.

Äntligen hade jag städat och plockat undan allt. Jag gick och satte mig i soffan bredvid min kille som hade suttit och spelat vid datorn hela dagen när jag hade jobbat och städat lägenheten så jag bad han ta disken, men fick ett svar tillbaka att det var min tur att disken idag. Jag sa inget för jag ville inte bråka, jag ville bara ta min dusch och sova. Eftersom jag började tidigt dagen efter, så det var bara att ställa sig och diska. Tillslut kom han och satte sig vid köksbordet med plånboken i handen. Och sen kom han och kramade mig bakifrån och pussade mig i nacken och han sa jag ta bussen in till stan och köper några öl. Jag började skratta och sa ja, eller hur! Eftersom vi brukade fula oss så. Han började bli irriterad för jag skrattade och det slutade med sura miner från oss båda, tillslut sa jag åt han att han får göra som han vill men det gjorde han inte förens det var någon minut kvar innan bussen skulle gå och han tog plånboken, sprang ut och skrek att han gör vad fan han vill.

Jag bröt ihop i köket då dörren smälldes igen och tänkte vad är detta? Ska jag leva med en kille som alltid väljer alkoholen? En som inte gör något om dagarna och skramla ihop de sista kronorna till öl?
Nu var detta droppen, jag ringde en nära vän och skrek och var helt förstörd, eftersom när han dricker blir han en helt annan människa.. En människa man inte vill visa för kompisar eller vara i närheten av just då.

Efter en timme kom han hem och jag hade bestämt mig, jag ska bort från han ikväll jag orkar inte har det såhär och denna gången ska jag lyckas att komma från han och inte bli manipulerad tillbaka av hans ord.
Jag tog en väska och började packa det viktigaste sakerna. Han satt vid datorn och sa att jag kommer komma tillbaka bara att jag spelar över för några öl, för jag är en människa som tycker om att bestämma över andra människor och får jag inte som jag vill så dra jag. Det var då jag insåg att denna killen.. Han vet precis hur man manipulera folk, han vet precis. För jag vet vem jag är och jag är inte den tjejen som är arg och sur över små saker och verkligen inte en tjej som vill bestämma över annat folk. Jag måste bort, booort från detta helvete nu och hitta mig själv igen.

Arg som ett bi gick jag ner för trappen och ut mot vägen för att min mamma skulle hämta mig, såklart kom han efter och försökte få hem mig igen och sa att han tänker bara dricka 5st 5,2 or. Men jo, visst! Det har jag hört innan, jag vet hur detta kommer sluta men denna gången tänker jag lämna han på riktigt. Han är en liten pojke innan för pannbenet fortfarande och ändå är han 2 år äldre än mig.

Jag måste bli fri, göra saker jag vill.. Jag kan inte leva i ett förhållande och känna mig ensam. Tillslut kom min mamma och jag åkte där ifrån med gråten i halsen, vi hade ändå byggt upp mycket. Vi var förlovade, hade lägenhet och precis skaffat en kattunge ihop.
Men jag är inte lycklig såhär, detta är en mörk cirkel jag hamnat i och allt går bara runt och runt.
Jag kom hem till min mammas lägenhet och till mina systrar alla blev så glada att jag var hemma igen och inte bara på besök.

Klockan 06.00 på morgonen vaknade jag av ett sms från min kille han skrev kom ut, jag sa det till min mamma och hon sa att han kan inte vara här. Men just då, när vi sa det öppnades porten och i trappan och det hördes fotsteg jag blev iskall i kroppen och låg kvar i sängen och hoppades på att detta var en dröm. Men precis i den sekunden ringde det på dörren...

Min mamma öppnade dörren och jag hörde hans röst, han lät påverkad av alkohol. Jag steg upp ur sängen och gick ut i hallen och ja, där stog han uppklädd i skjorta och fixad frisyr och luktade alkohol som aldrig någonsin. Han var otrevlig och fräste mot mig att jag skulle klä på mig och gå ner och prata med han, vilket jag inte ville för jag hade ett jobb och passa. Men jag började ändå klä på mig för att höra vad han har att säga. Han blev bara otrevligare och otrevligare och tillslut la sig min mamma i. Sedan gick vi ut för han hade saker att säga till mig.

Jag kunde inte falla tillbaka nu, det går inte.. Jag måste ha båda fötterna på marken och hålla tillbaka. Jag kollade på han men hörde inte vad han sa mina tankar va någon annanstans. Och jag insåg att denna kille förstör mig, han gör mig illa. Den enda personen som verkligen kan göra en glad det är du själv, kom ihåg det. Ingen människa ska bestämma över dig. Gör det DU mår bra av inte vad andra vill se.

Jag är en helt vanlig tjej på 1,58cm blond och glad jag föddes år 1996, väldigt positiv och alltid sprallig alltid kul att träffa nytt folk. Älskar att hitta på spontana saker och skriva sen såklart bara ta allt som det kommer. #livsnjutare
Elin Blomgren är medlem sedan 2015 Elin Blomgren har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren