Publicerat
Kategori: Novell

NY LAG FÖR UTBILDNING OCH FÖRÄLDRASKAP

Äntligen har fler börjat förstå, och lagt förslag om att stänga av elever som är brottsligt benägna, dvs, att de äger ett kriminellt intellekt.

De kommer inte få utbilda sig till yrken där människor kan komma i beroendeställning, vilket på sikt kommer att säkra rättssäkerheten inom vissa yrken som vårdare inom psykiatri, kriminalen, polisen,politiker, socionomer, barn och äldreomsorgen, läkare, psykolog/psykiatriker, terapeuter, tulltjänstemän,domare, åklagare, advokater och nämndemän, vakter och volontärer med flera.

Att vissa har ekonomiska möjligheter utbilda sig till vad som helst, är ingen försäkran om lämplighet och behörighet.

Ett yrkes status som medger allas "olika" värde istället för "lika" kommer alltjämt vara i relation till utbildning.

Det handlar helt enkelt om lämplighet och behörighet och komma att generellt gälla all utbildning från folkhögskola, gymnasie till universitet,
inom överskådlig tid.

Det ska bli slut med fjanteriet, vänskapskorruptionen och fusket.

Samma lämplighetsprov och behörighetsgrad kommer alltnog införas inför föräldraskap,
däri gener och arvsanlag komma att
avvägas i avgörande syfte för mänsklighetens utveckling.

Notarius publicus/Sten Wiking

Från samma yrkesskola på Amu-Center i Kramfors på sjuttitalet som fd, statsminister Stefan Löfven, övergavs den banan och blev publicist i olika tidskrifter,dags och kvällspress,för att sedermera publicera sig i bokform, varvid ett femtiotal verk lanserats inom prosa,lyrik,aforismer,drama och essayer. Man kan även agera politiskt med skriften som språkrör och det är inte osannolikt utan mera sannolikt att det varit en annan statsminister om tänkaren följt i Löfvens fotspår.
Sten Wiking är medlem sedan 2020 Sten Wiking har 439 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren