Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Nytt möte

Freja och hennes bästa tjejkompis Alice gick in på krogen efter att ha köat i ungefär 20 minuter. Det var rätt så mycket folk ikväll, det skulle vara en live spelning. Det var mörkt och mycket blinkande lampor i olika färger, det luktade cigarettrök och alkohol blandat med massor av olika parfymer. Det var 25 års gräns denna kväll vilket Freja och Alice tyckte om, inte en massa 18 åringar som sprang omkring och flamsade,
Freja ryckte ett bord som blev ledigt och satte sig medan Alice gick i väg till baren och köpte varsin öl och lite shots. I kväll skulle dem bara ha kul och inte tänka på livet. Alice är en typisk baldrottning, långt blont hår och en perfekt kropp med långa slanka ben som man kan döda för att få. Freja däremot är en kort liten nätt tjej med långt kaffebrunt hår. Dem hade båda precis fyllt 25år och dels därför var det lite extra roligt med sådana här kvällar då det var precis att dem skulle komma in.
Alice kom med en bricka med ölen och shotsen som hon hade beställt åt dem, hon ställde ner dem på bordet och satte sig mitt emot Freja.
” Hur är det med Adam då?” frågade Alice och tittade på Freja som tog ett par klunkar av ölen.
”Jo då med honom är det väl alltid bra” svarade Freja lite surt.
Adam är Frejas pojkvän sen ett par år tillbaka, i början av deras förhållande var allting jättebra. Freja var otroligt kär och lycklig men med tiden så ändrades allt och långsamt blev deras förhållande bara tomt. Freja tyckte att det kändes som att Adam varken såg eller hörde henne. Hon har försökt att prata med honom om det flera gånger med han lyssnade inte utan bortförklarade sig bara med att det är hon som var för krävande och gnällig. Det Freja bara ville ha var kärlek och omtanke, var det för mycket begärt.
” Du behöver verkligen sätta dig ner och prata med honom, ni kan inte fortsätta så här.” sa Alice och tog en shot och spände ögonen i Freja. ”Du mår inte bra i ert förhållande, jag vet att jag kan låta hård men jag vill bara ditt eget bästa. Du skulle ha det bättre utan honom.”
”Ja, jo du har nog rätt.” säger Freja. ”Men det är så jävla svårt. Hur börjar man? När ska man ta upp ämnet? Och hur ska jag våga? Tänk om han blir arg.”
”Ja då får han bli det. Som läget är just nu och har varit dem senaste två åren så har han ju inte gjort något för att du ska stanna kvar hos honom. Han engagerar sig varken i dig eller ert förhållande. Vet han ens när du fyller år till exempel.” sa Alice sarkastiskt. Alice var inte något direkt fan av Adam och det hade hon heller aldrig varit, hon såg det som Freja inte såg redan i början.
”Äsch skit i Adam nu! Nu ska vi festa och bara ha kul!” Freja såg sig omkring, hon började känna av alkoholen redan, hon hade ätit dåligt både igår och idag. Dem tog varsin shot till, den andra räknat.
”Nu dansar vi!” skrek Alice och drog med sig Freja ut på dansgolvet. Freja gillade att dansa och hon var bra på det, hon följde musikens rytm med hela kroppen och gungade i takt med höfterna. Det tog inte lång stund innan det varit ett flertal som velat dansa med henne. Hon dansade med ett par stycken men blev sen trött och varm, hon letade på Alice som dansade en bit bort med en lång svarthårig kille.
”Jag ska köpa en till öl, vill du ha något?” ropade Freja för att överrösta musiken.
”Ja två öl” svarade hon. Alice tog med sig den svarthåriga killen till ett av dem lediga borden.
Freja stod och väntade på att få beställa när hon plötsligt kände sig iakttagen, på ett intensivt men inte obehagligt sätt. Hon såg sig nyfiket omkring, jo längre bort stod det en kille med det ljusaste hår hon någonsin sett. Hans isblå ögon stirrade rakt in i hennes. Det blev hennes tur och hon beställde och betalade sen gick hon i väg och letade på Alice och hennes sällskap. När dem satt där och pratade så kom det en kille och som satte sig ner på stolen bredvid Freja, hon tittade upp och drog efter andan.
Det var killen som stirrat på henne vid baren. Hon blev alldeles varm och nervös, han var så tilldragande. Han presenterade sig som Sebastian, tydligen en kompis till killen som Alice satt med, Christian hette han visst.
Sebastian tittade på Freja och lyfte sitt ölglas till en försiktig skål, Freja log mot honom och skålade med honom. När Christian började prata med Sebastian om fotboll så vågade Freja kolla in Sebastian lite. Han såg bra ut med sitt blonda nästan vita hår, lite halvlångt med en lugg som hänger ner över ena ögat. Han var lång och såg ut att träna en del och, dem ögonen, Freja fick kippa efter andan när hon såg den isblå blicken vända sig mot henne igen. Det gick en rysning genom hela hennes kropp, nej vad höll hon på med? Hon var ju ihop med Adam, satt hon verkligen här och blev charmad och till sig av en annan kille och bara på grund av hans utseende dessutom. Skärp dig Freja.
”Gillar du vad du ser?” frågade Sebastian med en mörk röst och ett busigt leende på läpparna. Freja ryckte till. Sebastian flinade ännu bredare när hon inte svarade.
”Tar jag andan ur dig? Tappade du talförmågan av min skönhet?” Sebastian tittade henne rakt in i ögonen, hennes klargröna och hans isblå. Hon rodnade och tittade ner, hon kände sig påkommen med att ha gjort något förbjudet.
”Vill du dansa?” frågade Sebastian och fångade upp hennes blick igen. Freja skakade på huvudet och tog ett par klunkar till av ölen, Sebastian vände sig mot henne och såg på henne med det där busiga leendet igen.
”Snälla, jag har tittat på dig hela kvällen och vet att du kan dansa, försök inte att komma undan för det syntes att du tycker att det är kul.”
Alice och Christian ställde sig upp och Alice böjde sig ner och viskade i Frejas öra ”en dans kan han väl få, han ber ju verkligen och han är ju skitsnygg. Om inte du dansar med honom så gör kanske jag det.” Hon flinade mot Freja som viskade tillbaka till ”bara en dans, inget mer”.
Freja vände sig mot Sebastian igen och nickade hon reste sig upp och följde med dem ut på dansgolvet.
Sebastian dansade nära henne, han var också duktig på att röra sig till musiken märkte hon. Hon kände att han hela tiden kom närmare och närmare i rörelserna, tills han till slut var så nära att hon kände hans höfter mot sig. Freja vände sig mot honom och tittade upp på honom, hennes ansikte var i brösthöjd på honom. Åh vad det är attraktivt med långa killar. Sebastian tittade ner på henne och hon rös när hon märkte en att en viss spänning uppstå mellan dem. Han la armarna om henne och böjde sig ner och viskade i hennes öra.
”Du är så jävla sexig, helvete vad du kan röra på dig.” Hans röst var mörk och djup, det ilade i Frejas kropp och hon rös till igen. Blyg är han då inte tänkte hon och tittade upp på honom. Hon ställde sig på tå men han fick ändå böja sig ner så hon kunde viska tillbaka i hans öra.
”Ursäkta om du har missförstått, men jag har en pojkvän. Vi kommer bara att dansa och inget annat.”
Sebastian tittade på henne en kort stund sen log han ett sådant där busigt leende igen, böjde sig ner och viskade ”Men han är inte här, eller? Det han inte vet lider han inte av.”
Motvilligt kände Freja en viss spänning stiga inom sig, en känsla som hon inte känt på otroligt länge. Sebastian drog henne närmre intill sig och dem rörde sig i takt till musiken. Han var varm och luktade otroligt gott, han höll henne hårt intill sig. Dem dansade nära varandra en lång stund sen frågade han om hon ville följa med honom ut och ta lite luft och svalka sig. Freja letade på Alice och berättade att dem skulle gå ut utanför och frågade om hon och Christian ville följa med. Men dem ville inte följa med ut, dem bestämde sig för att ta ett bord och beställa ett par öl till.
”Okej vi letar på er när vi kommer in igen.” sa Freja, sen gick hon mot utgången och letade på Sebastian. Det var inte svårt att hitta honom, hans ljusa hår avslöjade honom tydligt. Dem tog sina jackor och gick ut.
Ute i oktobernatten var det kyligt, Freja knäppte igen jackan och stoppade händerna i fickorna. Hon drog in den kalla fräscha luften i lungorna och njöt. Sebastian tog henne i armen och drog henne med sig runt hörnet, där låg en liten park. Dem gick in genom grindarna som stod öppna och där fanns det en bänk in under ett stort träd. Hösten gjorde sig synlig i alla trädets blad som had alla möjliga vackra färger. Sebastian satte sig på bänken och drog ner Freja i sitt knä och la armarna om henne. Dem satt tysta en stund.
”Har du trevligt?” frågade Sebastian.
”Mm” svarade Freja och tittade honom in i ögonen, hon rodnade när deras blickar möttes. Sebastian lyfte sin ena hand och lekte lite med hårslinga av hennes hår sen smekte han hennes kind.
”Du är otroligt vacker Freja” viskade han. Hon rodnade ännu mer och blev tårögd, hon var inte van vid sådana här komplimanger. Det var minst ett år sen som Adam sagt något om hennes utseende som varit positivt, nu var det mer klagomål. Ja, Adam, ja tänkte hon. Hon skulle precis påminna Sebastian om att Adam fanns när han la en hand bakom hennes nacke och drog henne mot sig. Deras läppar möttes i en försiktig kyss.
Freja satte händerna mot hans bröst och tryckte bort honom sen reste hon sig och vände ryggen mot honom. Hon skakade och inte bara av kylan. Sebastian reste sig fort upp.
”Förlåt” sa han
”Det är okej. Ska vi gå in igen? Jag tror att Alice och Christian undrar vart vi är snart.” Sa hon och gick tillbaka med darriga ben. När dem kom in så letade dem på Alice och Christian, dem satt vid ett bord och väntade på dem. Freja och Sebastian satte sig bredvid varandra mittemot Alice och Christian som hade beställt varsin öl åt dem medan dem väntat.
”Värst vad länge ni blev borta.” Påpekade Christian och blinkade mot Sebastian som flinade tillbaka.
Freja ursäktade sig och gick i väg till toaletterna, hon var fortfarande darrig i benen och tankarna snurrade. Hon kände att hon behövde samla tankarna, vad var det precis som hade hänt? Sebastian hade kysst henne, henne! Varför? Hon gick in och skvätte lite kallvatten i pannan och på kinderna, sen tittade hon sig i spegeln. Usch vilken vidrig människa hon var, hon tänkte på Adam som var hemma i deras gemensamma lägenhet. Han sov säkert nu eller så satt han vid datorn och spelade något online spel med sina kompisar. Hur kunde hon göra så här emot honom? Tankarna snurrade runt i huvudet på henne och hon blev alldeles yr av ångest och förtvivlan. Hon såg ner på sina händer som skakade och plötsligt kände hon en ilska. En ilska emot Adam, hade han varit med så hade detta aldrig hänt och hade han bara ansträngt sig och engagerat sig i henne och deras förhållande så hade heller detta aldrig hänt. Då hade hon inte känt behov av att ge gensvar på Sebastians närmanden.
Hon var desperat efter att känna närhet, lust och att få någons fulla uppmärksamhet. Hon såg på sig själv i spegeln igen och undrade vart detta kunde sluta, hur långt kunde det gå? Hon erkände för sig själv att hon var otroligt nyfiken på Sebastian och att hon törstade så efter närhet och bekräftelse att hon var beredd att göra något som hon aldrig kunnat tro om sig själv. Kanske var hon en hemsk person, kanske var hon elak och respektlös emot Adam men hon hade verkligen försökt allt och han var inte villig att jobba på deras förhållande, det hade han visat flera gånger, det var bara hon som inte velat inse det. Men nu hade hon bestämt sig, hon hade gjort sitt val. Hon tvättade händerna och gick ut till dem andra.
Hon gick fram till bordet där dem satt och tog sitt ölglas och svepte det rakt uppochned sen ställde hon ner det på bordet med en liten smäll. Dem andra stirrade på henne och Alice skulle precis öppna munnen för att säga något när Freja vände blicken mot Sebastian.
”Tar du med mig hem ikväll?” Frågade hon självsäkert, fast hon var allt annat än lugn. Sebastian stirrade förvånat upp på henne där han satt. Hon vägde från ena benet till det andra, shit tänk om hon missförstått honom, vad pinsamt det skulle vara. Hon fortsatte att titta på honom med en bestämd men frågande blick.
”Självklart, vill du att vi drar direkt?” frågade Sebastian och reste sig. Alice tog tag i armen på Freja och tittade på henne med en frågande blick. Freja nickade som svar till både Alice och Sebastian, hon tog Sebastian i armen och drog i väg honom mot utgången. Dem tog sina jackor och gick återigen ut i oktobernatten.
Sebastian bodde inte långt därifrån så det skulle bara ta några minuter att gå. Dem gick längst gatan och små pratade lite. Det hade börjat snöa undertiden dem gick, när dem kom fram till porten vid hans trappuppgång så vände han sig om och såg på henne. Han tog hennes båda händer och frågade om hon fortfarande ville följa med upp. Hon nickade och han vände sig och tryckte in koden, sen höll han upp dörren för henne så hon kunde gå in först.
Hans lägenhet var en större tvåa, ett vardagsrum, ett sovrum, ett kök, ett badrum och en liten hall. En typiskt klassisk lägenhet där i princip allt var vitt så som väggar, skåp och lådor men med ljusa trägolv. Det första som Freja la märket till var att det var väldigt rent och prydligt, i vardagsrummet stod en svart hörnsoffa med divan och ett vardagsrumsbord i svart marmor. En platt tv hängde på väggen och under satt en hylla med olika tv spel. Så han gillade tv spel tänkte hon och log lite för sig själv. I sovrummet hade han en stor dubbelsäng med fluffiga duntäcken och kuddar i mjuka sängkläder.
Efter att han visat henne runt lite snabbt så visade han henne till soffan och frågade om hon vill ha ett glas vin. Hon nickade och satte sig i soffan och såg efter honom när han gick in till köket. Han var snygg, en helsvart skjorta och ett par ljusblå jeans med hål i vid knäna och även några små på låren. Breda axlar, stora vältränade armar och smal midja och en väldigt fast rumpa kunde hon också skymta. Hon rodnade av sina egna tankar. Hon lutade sig bakåt i soffan och blundade, hon drog in doften av honom. Det luktade Sebastian i hela lägenheten, en doft av citron, trä och något mer som hon inte kunde placera. Han luktade så gott.
Sebastian kom in och gav henne ett av dem två vinglasen sen satte han sig bredvid henne i soffan vänd mot henne. Dem tittade på varandra en stund medan dem drack.
”Vad var det som fick dig att följa med mig hem?” frågade han nyfiket och log mot henne. Freja funderade medan hon tog en klunk vin till.
”Du sa tidigare att du redan hade en pojkvän och att inget skulle kunna hända mer än en dans. Vad fick dig att ändra dig?” Han lutade sig bakåt i soffan och tittade intensivt på henne, nyfiket. Freja ställde ner glaset på bordet och reste sig upp, vände sig mot honom.
”Om du ursäktar så är jag inte alls intresserad av att prata om honom och som du sa tidigare, han är inte här, eller hur.”
Freja ställde sig framför honom och böjde sig fram över honom. Han tittade upp på henne med ett sug i blicken. Shit tänkte hon, han vill verkligen ha mig, han är intresserad på riktigt. Upprymd av den insikten fick henne att bli mer modig så hon satte sig gränsle över hans knä och kysste honom, intensivt. Han sträckte sig fram och ställde sitt glas på bordet men utan att sluta kyssa henne. När han nu hade båda händerna fria började han smeka först hennes rygg och sen ända upp i nacken och sen vidare upp till håret. Hon tryckte försiktigt bort honom lite så hon kunde se honom i ögonen samtidigt som hon knäppte upp hans skjorta.
Hon stönade av upprymdhet när han fått av sig skjortan och hon såg alla hans tatueringar. Hon var så svag för tatueringar. Han tog tag om henne och reste sig upp. Han bar henne som ingenting. Han bar in henne till sovrummet och la henne ner på sängen. Han la sig över henne och kysste henne häftigare och häftigare. Han klädde av henne och hon stönade när hon kände hans händer på sina nakna bröst. Han kysste henne ännu mer intensivt ner över hakan, halsen och ner till brösten. Hon stönade högt när han kysste hennes bröst och hon drog upp benen runt honom och höll honom fast. Hon var så redo för honom, hon kände så många känslor som hon glömt att hon kunde känna. Förväntan, spänning, begär, upprymdhet, lycka ja allt på engång. Han kysste henne ner över magen och hon kved till när hon kände hans tunga mellan sina ben. Hon drog honom i det ljusa håret, hon ville inte att han skulle sluta. Hon exploderade av njutning när han till slut trängde in i henne.
Tanken på Adam fanns inte längre kvar och inte heller oron för att stå till svars för det hon nu hade gjort. Dem konsekvenser som skulle bli till följd av detta var något som hon visste att hon skulle kunna möta. Hon kände sig fri, friare än vad hon gjort på flera år. Hon hade precis blivit påmind om vem hon var och vad hon ville ha, hon skulle aldrig mer låta någon annan bestämma över henne och hennes liv.
”Alice, jag kommer och bor hos dig på obestämd tid” skrattade Freja i telefonen när hon gick ut i den kyliga oktober morgonen.

Jag har alltid tyckt om att både läsa och skriva ända sedan jag var liten. Men jag har aldrig vågat låta någon annan läsa det.
LittleFairy är medlem sedan 2023 LittleFairy har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren