Publicerat
Kategori: Novell

Och hon älskade dem alla

Och hon älskade dem alla.

På sitt eget sätt. Platonsk kärlek. Ett behov. Av att vara nära men inte röra. Bara kännas, finnas. Att vara. Vilket är ens rätta jag? Alla jag går ihop. Ett pussel som måste passa, alla bitarna har sin plats. Fattas en bit blir man aldrig hel. Man söker, letar. Letar efter något, någon, som saknas. Finner man den sista biten, finner man lyckan. Det tror i alla fall hon. Den enda kvinnan. Hon.

Det passar in i ett slags surrealistiskt mönster. Det är inte fel att vara kvinna, vi är starka men sårbara,
knappt synliga ibland men vi finns och känns. Känslan av kvinnan i oss är det starkaste vi vill åt och det vi vill vara.
I oss finns allt. Det outgrundliga men trygga.

Världen är föränderlig, vännerna kommer och går. Få består. Bara de trogna finns kvar. En eller två. Man söker genom hela livet. En dag finner man sin vän. Livsvännen, den som stannar längst. Den man delar sitt liv med till slutet.

Meningen med livet är att leva livet vidare i sina barn. Lämna världen till nästa generation och låta dom gå igenom sina egna misstag, framsteg och sorger. Deras egna livsverk. Man kan bara råda. Som en god vän råder sina bästa råd till sina vänner.

Vänner. Vänskap – det viktigaste i livet.

Skriven av: JP Chenet

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren