Publicerat
Kategori: Novell

Polistjejen

– Jag vaknade av att Mia tjöt. Mamma sov fortfarande, så jag tröstade Mia så att hon slutade tjuta. Det var då jag hörde gråt från Ninas rum. Nina är vår inneboende. Jag gick in i Ninas rum, jag trodde att hon hade brutit benet eller nåt. Nina låg på sängen, hon var bunden. Jag blev skitskraj. Väckte mamma. Sen hjälptes vi åt att ta loss repen. Nina var så skraj att hon inte kunde tala! Vi ringde 112 och dom kom och hämtade Nina. På natten sov vi hos min moster. När vi kom tillbaka till huset var det helt plundrat på saker och pengar. Vi blev rädda.
– Menar du TV:n och datorn?
– Ja, sa Åke och nickade.
– Fortsätt berätta.
– Mamma talade med Nina telefon, hon berättade om rånarna. Vi åkte tillbaka till mostern. Jag passade Mia. Mamma hämtade Nina, sen åkte dom till huset. Dom tog rånarna på bar gärning. Mamma tänkte ringa polisen, men hann bara skicka ett sms. till mig.
– Vad stod det?
– Det stod ”ring poli”, sen stod det inget mer, mamma hann nog inte. Hon är inte särskilt teknisk. Jag fattade att det skulle stå ring polisen. Så jag ringde.
– Tack för hjälpen då, sa polisentjejen och log stort.

Skriven av: Klara

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren