Publicerat
Kategori: Novell

Rackarungar!!!

Farsan satt och läste tidningen. Morsan höll på att koka kött och baka. Vi som var familjens yngsta fick försöka roa oss bäst vi kunde. Ingen kunde ana att dagen skulle sluta i en liten familje tragedi.
Vi, som var familjens barn lekar som kurragömma, blindbock och liknande. Det som inte fick hända hände.
Det hade börjat med en helt vanlig dag. Först hade jag gått upp. Därefter borstade jag tänderna noggrant innan det var dags för familjens gemensamma frukost. Frukosten bestod av stekt korv, gröt och stekta ägg. Frukosten varade ungefär 20 min. Efter detta kollade vi på t.v., någon sorts japansk tecknad film som kändes mycket fängslande. Sen tog vi en familjepromenad. När vi lämnade byggnaden, gick vi mot parken. Vi gick till parken och passerade på vägen stället där man den 31:a april varje år tände en enorm brasa. Jag minns att jag tyckte det luktade äckligt med den utbrunna brasan. Förkolnade trästycken och aska täckte marken på en stor plätt.
Promenaden fortsatte runt kvarteret, där vi såg fru Olsson stå i trädgården med vattenslangen. Hon verkade hålla på att vattna. Sommaren hade varit den absolut hetaste i mannaminne. Rekordtorka hade fått växter att bli torra och torkan var den värsta på mycket länge.
När vi kom tillbaks till byggnaden där vi bodde, gick vi in efter att ha låst upp dörren…
Nu började vi som var de yngsta medlemmarna i familjen att springa runt och leka olika lekar. Plötsligt välte någon en blomkruka. Plötsligt slog den ned i golvet med ett tydligt oväsen. Nu var det kört, hann jag tänka innan Pappa kom sättande, och vrålade: Vad har ni för er! Vad var det som smällde!? Ingen vågade säga någonting.
Men för fan, jag hörde att någonting GICK SÖNDER!!!
Era jävla RACKAR-UNGAR, nu ska ni gå in på era rum, och ingen middag blir det, är det UPPFATTAT?
-Usch, det hade verkligen gått snett den dagen. Ingen var glad över det som hade hänt.
Fortfarande tänker jag ibland tillbaks på det som hände den där dagen fast det var längesen. Det känns inte som ett trevligt minne precis.

Skriven av: Slobby

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren