Publicerat
Kategori: Novell

Rum 4

Rum 4
Av Michael Roslin

Med spritsmak i munnen och ett rejält fyllehaltande steg han åter in i det lilla, unkna hotellrummet som den här natten vart hans hem. Det var väldigt litet tyckte han då han stängde dörren bakom sig och fick nästan ducka av taket som var lågt nog att slå i pannan på invägen. Tung luft som antydde dålig ventilation. Något oidentifierbart stank i nästa rum och rummet efter det hade polistejp blockerande dörren. O, ja. Verkligen ett sliskigt hotell. Ett sådant människor som vill sova ostört checkar in på. Människor som av någon anledning inte vill ha någon speciell uppmärksamhet. Det ville inte mannen av en enkel och simpel anledning. Inte för sömn. Ni förstår han var inte ensam i rum 4 på Horrowind hotell den här natten. Han hade besök av en ung kvinna som mot all förmodan inte var frun. Skulle den här sanningen av lögn och simpelt sexuellt nöje komma ut skulle det inte bara skada hans giftesmål utan även hans karriär eftersom medborgarna inte skulle välja en kåt horbock som borgmästare över staden. Han var inte orolig. Han hade ju trots allt fått det att fungera förut och då hade ingen kommit på honom. Den här gången var dock annorlunda. Det kände han i luften av det lilla hotellrummet precis då han gick över tröskeln. Rummet var tyst och öde bortsett från det låga ljudet av en TV som stod på i nästa rum och någon bil som körde förbi den mörka gatan framför hotellet. I rummet fanns enkla och endast ett viktigt möbelsortiment. Som en dubbelsäng till vänster om mannen upp mot väggen och två stycken byråer vilka var placerade en på varje sida av sängen. Sängen var verkligen äcklig och troligen dränkt av andra mäns kroppsliga vätskor. Bara ett väldigt utslitet täcke täckt av röda blommor låg ojämnt över sängen. Det såg nästan blekt ut men mannen brydde sig inte om det. På andra sidan av rummet precis framför sängen stod en 19-tum TV så gammal att kontrollen var stor som två tegelstenar. Bredvid den fanns ett litet träbord på varje sida som hade små lampor en på vardera. Men, nu upptäckte mannen av förvåning att en av dessa lampor fattades. Den på vänster sida av TVn var borta. Bredvid bordet i hörnet av rummet fanns något väldigt mycket mer skrämmande än en borttappad lampa Där var det. Problemet. Det som skiljde den här natten med andra nätter han vart i samma rum och gång på gång svikigt sina egna bröllopslöften. Med tvivel och chock närmade han sig steg för steg hörnet av rummet bredvid den 19-tums TVn och det lilla träbordet som lampan nu inte längre stog på. Hon var brunhårig med hår precis ner till slutet av halsen, precis som mannens fru. Inte för tjock eller för smal och hade en svart kavajtröjja och matchande byxor. Mannen kände igen de mörkbruna klackskorna kvinnan hade på sig framför honom. Håret hängde över kvinnans ansikte, var nu rödfärgat och droppade ner på golvet framför henne mellan hennes skor. I fosterställning satt hon upp mot den gröna väggen med sitt huvud hängandes imellan sina knäskålar. Bakom hennes huvud på väggen fanns ett litet utspritt stänk med blod. Mannen tittade svettandes på henne då han kom på vart ifrån de skorna och kläderna kom ifrån. Han visste att hon umgicks i bra kretsar eftersom han gjort det och kunde känna igen kvinnor. Det var trots allt något som han verkligen tittade nogrannt på. Men det här verkade lite för bekant för mannen. Något han var mer än van vid. Han började långsamt böja sig ner framför den döda kvinnan som hade ett huvud täckt av blod och tillräckligt långt ner fick han syn på ringen som satt på hennes lealösa hand. Den matchade mannens. Chocken av upptäckten fick honom att ramla bakåt raklång på golvet då den unga kvinnan med blont hår i vit morgonrock steg in i rummet med våta händer. Han tittade mot henne och reste sig hastigt och flåsande upp.
- Vad har du gjort?, frågade mannen uppspelt nästan skrikandes mot henne.
Blicken hon gav tillbaka till mannen var en förvånad blick men ändrades gradvis till ett något galet leende. Hennes händer torkade hon på morgonrocken hon hade på sig och såg samtidigt på mannen då han stammade fram samma fråga igen och pekade mot liket i hörnet av rummet.
- Hon stod i vår väg, Älskling, svarade den unga kvinnan lättad över att se mannens fru död. Hon hade följt dig hit inatt och sett oss älska. När du gick ut ur rummet för att röka kom hon in. Att hon hade mage till att klaga på mig och dig. Att hon hade mage till att fråga om vår relation. Jag antar att du inte behöver smyga längre va?
Mannen tittade allvarligt mot kvinnan och såg hela sitt liv passera framför sina ögon. Vem skulle tro att han inte hade något med hans frus mord att göra då det är han som hyrt rummet hon hittas i med hans älskare. Han såg fruns livsförsäkring framför sina ögon som skulle ge honom motiv för mordet i polisens ögon.
- Så du mördar henne?!, skriker han ut men sätter händerna för att tysta sig själv. Förstår du inte vad du gjort?
Hon tittade frågande mot honom och undrade vad han menade med något hon själv tyckte var självklart.
- Jag tog självklart hand om henne, svarade hon självsäkert. Jag krossade hennes huvud med lampan som jag nu gick och gjorde mig av med. Varför reagerar du såhär? Älskar du inte mig?
Mannen tittar tårögd och förvirrad mot henne och tittar sedan ner mot frun i hörnet av rummet. Vad skulle nu hända med mannen. Vad skulle nu hända med den unga kvinnan som gett honom så mycket njutning men nu så mycket smärta. Hur kunde livet ändras så hastigt.
- Nej!, skrek han då till henne som backade några steg av chock då han sa det. Jag älskar inte dig. Det har jag aldrig gjort. Du är galen! Du är sjuk i hela huvudet!
Han tittade ner mot frun samtidigt som handen torkade svett i hans panna och tårar rann nerför hans kind.
- Jag måste ringa polisen, sa han för sig själv. Helvete!
Hon tittade på honom men nu med förakt. Hon hade sett sin älskare som hon offrat så mycket för säga henne rakt upp i ansiktet att han inte älskade henne som hon gjorde med honom. Sådan kärlek förtjänade inte han enligt henne. Hon tog sakta några steg framåt och tog långsamt tag i den andra lampan som stog på andra sidan av TVn då han var panikslagen och koncentrerad på frun. Han märkte aldrig det svingande slaget mot bakhuvudet vilket genast slog honom medvetslös och föll ihop som ett ostabilt korthus precis bredvid sin fru. Den unga kvinnan offrade några slag till mot skallen på mannen då han låg mot väggen på golvet bredvid sin fru. Han var död. Lika död som sin fru. Morgonen efter hittades de båda av hotellägaren som efter de inte checkat ut blev orolig och tittade vad som hänt. Vad hotellägaren hittade mer i rummet var en ung blond kvinna naken i badkaret som var fyllt med vatten. Lampan hon använt till att mörda mannen låg även den i under vattenytan med sladden fast i ett eluttag i väggen. Ni förstår hennes kärlek för mannen aldrig borta utan endast obesvarad. Att leva utan honom var för mycket att hantera och hon tog sitt liv av elektricitet i badkaret. Trots att hon inte behövde mörda honom var det ett enda alternativ för henne. Att se honom leva med någon annan skulle bli det svårast för henne och därför mördade hon hans fru och hoppades på hans svar på kärlek. Att se honom så arg på henne tog kål på hennes själ och därför även hans skalle. Enligt henne var det bättre att ingen av dem levde om inte de skulle leva tillsammans. För henne var ett sådant liv inte värt att leva.

Skriven av: Mickey_89

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren