Publicerat
Kategori: Novell

Sådan Herre...


Bakom ratten blir den lille mannen herre, men över vad?




– Hur fan kör han? En del borde inte få vara på vägarna, inte någon annanstans heller om jag fått bestämma.
Djävla lus och ligga och stoppa upp all trafik på det sättet. Och så kommer den förbannade fartdåren där som ska om till varje pris, är det konstigt det händer olyckor?
Här följer vi faktiskt trafikreglerna din djävla idiot! Titta, inte fan håller han fartgränsen den djäveln och se vilken skrothög till bil!
Nä, nu djävlar kör jag om vare sig här är sikt eller inte, inte fan kan man ligga bakom den där sölkoppen hela dagen; jaha, så kommer det en idiot precis som ska mötas. Såg ni, utlänning, typiskt? De har väl inga vägar i det djävla djungellandet han kommer ifrån.
Vad fan ska den där ligga och sniffa en i arslet där bakom? Håll avståndet din idiot! Ska vi behöva ligga bakom den där hela dagen? Kör du på bromsolja, eller?
Titta, såg ni, hur fort körde den djäveln i lyxåket då? Tror han är Exellor, eller. Satans rika stockholmare som tror de äger vägarna; säkert en bög också.
Också en traktor därframme med. Vad fan ska bondjävlarna på vägarna och göra när det finns åkrar? Jag kör väl för fan inte på deras åkrar? Nä nu djävlar får det vara nog!
Titta med skit han för upp på vägbanan! Ska du ha upp hela djävla åkern på vägen din bonnläpp?
Kunde jag inte ha gett mig fan på det; det är en kärring som kör därframme! Vem fan tillät kärringar att ta körkort?
Nu kommer den djävla idioten precis när jag tänkte köra om. Jaha, en pensionär vid ratten; de skulle fan inte få lov att köra bil de senila vraken. In på hemmet din djävla fossil!
Såg ni ungdomarna, som de far fram där? Förbannade glin som inte har på vägarna att göra innan de är torra bakom öronen!
Vad fan tutar du åt din djävla trafikmarodör? Håll dig på kanten för fan!
Nä, nu djävlar ska jag om den där lusen innan vi blir tagna för felparkering här, det får bära eller brista. Ja, ja, ja jag skiter i om här är sikt eller ett backkrön här kan ingen djävul ligga och söndagsköra! Bilen rostar ju igen innan vi kommer fram.
Djävla idiotdjävel som inte släpper in en efter en omkörning, jag ska fan i mig…
– Släpp dina leksaksbilar nu, Pelle, vi ska äta och sluta med att härma pappa!


http://boksidan.just.nu

Skriven av: Bill Persson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren