Publicerat
Kategori: Novell

Sakta vi går genom stan

Mest är dina ögon fäst vid marken och du lyssnar knappt på vad jag säger. Kanske är du så uppslukad av dina egna tankar eller så bryr du dig inte.
Någon på andra sidan av gatan fångar ditt intresse och du ser längtande dit. Hade det inte varit för mig så hade du redan korsat vägen utan att tveka. Men du står kvar. Sedan minns du att jag står här. Jag som älskar dig mest i hela världen.
Så följer du upp vid min sida med uppmärksamheten fäst vid marken igen . Min uppmärksamhet fäst på dig. Det plaskar lätt om skorna och dagen är grå, men det spelar ingen roll, det har inte börjat regna riktigt än. Även om det känns i luften. Det är fuktigt och kallt.
Du ber mig att slå av på farten. Du är inte redo för att gå tillbaka riktigt än. Så vi stannar vid en syrenbuske i vinterdvala med utsikt över hamnen. Vi har inte bråttom.

Så länge vi är tillsammans är allt bra

Nicnevine är tråkig och har inte skrivit någon beskrivning om sig själv.
Nicnevine är medlem sedan 2016 Nicnevine har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren