Publicerat
Kategori: Novell

Sanningen Om Framgång

Vad handlar denna text om? Är det värd mödan att läsa hela texten?

Från mitt perspektiv så skulle jag säga ja. Men valet är ditt ingen annans. Stå fast med det. Vidhåll det valet du har gjort, eller inte. Grejen e den att människor kan ändra sig. Och det är okej. Nu är det en stor del av vår vardag. Det ingår nästan i våra naturlagar i en snar framtid. Men nu går vi lite ut den riktiga frågan, “vad handlar denna text om”. Jag skulle säga det som finns i en 11 årig killes huvud. Visst, det var en relativt tråkig beskrivning men jag har inte denna kreativitet att utföra ett bättre svar. Just nu har jag inte ens skrivit en passande rubrik. Men jag hoppas att jag kan framföra den snart. När ni läser det här vill jag att ni ska bara veta att jag inte är “Napoleon Hill” med sin “Tänk Rätt Och Blir Framgångsrik” som jag har faktiskt tagit väldigt mycket inspiration av.

Teman: Drömmar, Hopp.



Drömmar
Välsignade är de som har drömmar och villiga att betala priset att förverkliga dom -Napoleon Hill.

Drömmar. Drömmar är en tanke. En tanke som leder till ett stort steg nära hopp. Ett samhälle utan drömmar skulle inte vara välfungerande samhälle. Drömmar ger och tar så mycket, men om man väl har funnit detta hopp så är man ett steg närmare att bli framgångsrik. Drömmar ger och drömmar tar. Hopp är en stark tro att förverkliga drömmen. Och det är här drömmar tar. Detta hopp. Denna tro om att lyckas kan ibland ta. Du måste göra vad som krävs att förverkliga drömmen. Och när du har funnit hoppet finns det en stor risk att du kan ge upp. Och här kan det ta på det psykiska sättet. Sättet som gör dig att känna dig hopplös. Ledsen. Ibland till och med deprimerad. Men nu måste du bygga upp mod. Mod är som ett stark mur av självförtroende som kan knuffa bort de olyckliga känslorna. Drömmar när det gäller att det tar på det psykiska sättet kan va vilken dröm som helst. Det spelar ingen roll vilken dröm det är det är enkelt att ge upp vilket som. Drömmar har byggt upp vår vardag. Vårt samhälle. En dröm kan handla om vad som helst, det är det som gör den så nödvändig. En dröm ska vara din sanning, ingen annans. Lyssna på dina drömmar. Du har inget val. Bygg upp mod, då får du hopp. När du har fått hopp, förverkliga drömmen.
(En liten påminnelse att jag inte har läst kapitlet om drömmar i “Tänk rätt och blir framgångsrik”). Det känns som om det fattas något i texten ovan. Just det. Drömmen ska komma från ditt hjärta, annars är det inte från dig själv. Då vet du dessutom att det är din sanning.

______________________________________

Wow. Vilket flyt jag hade när jag skrev det här. Själv vet jag dock inte vad jag ska göra med denna text. Jag kanske bara drömmer egentligen om att den ska bli något mer en vad den är. Men jag ger inte upp med den. Det kanske är soligt och varmt ute och det är sommarlov. Men jag har en passion för att skriva och som sagt. Den kommer från mitt hjärta. Därför är den min sanning och jag ser fram emot att förverkliga denna okända mystiska dröm. Denna dröm som jag inte ens vet vad det är för dröm.
______________________________________

Hopp

“Hopp är ingen dröm. Utan ett litet steg till framgång. Med ett litet steg har väl bevisat att du kan nå denna framgång du söker” - Louie Trygg (Mig)
Jag vet att det där lät ganska så kopierat ut av Napoleon Hill men detta är av mig. Och mig är en 11 årig pojke som gillar att skriva.

Hopp. Hopp är ett steg till framgång. Hoppet säger åt dig att du ska förverkliga drömmen som du har valt. Ett samhälle utan hopp skulle vara ett samhälle med deprimerade människor. Och det skulle inte ens vara nära att vara ett väl fungerande samhälle enligt mig. “Vad kan vi göra för att hålla uppe detta hopp?”. Mod. Lycka, glädje. Och sist och inte minst kärlek. Mod förstärkar självförtroendet och därifrån är det enkelt att få hopp. Glädje hjälper oss i vår vardag genom att vi tänker på något annat enb den jobbiga vardag vi lever i ibland, vi slappnar helt enkelt av. Och kärlek är att vi kan vara med den vi älskar och har en liknande funktion som glädje och vänskap. Alla de här tre grejerna (mod, glädje och kärlek) är allt vi behöver att utgå ifrån för att bli framgångsrik. Och dom flesta människor i dagen samhälle har det som krävs att bli framgångsrik, fast dom utnyttjar inte denna potential dom har. Vi alla finner denna potential det kan vara att vara bra på något man älskar! Och för mig är det att skriva. Och du kan ju gissa vad som behövs mest för potential. Hopp.


Tack att du läste.

Skriven av: Louie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren