Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Sanningen som få skulle veta om

Jag sprang fort genom skogen medans hon jagade mig, hennes bästa vän. Hon var så nära nu, jag kunde nästan känna hennes andningar i min nacke. Jag önskar att det aldrig hade gått såhär långt. Tänk om jag aldrig gått in i huset. Allt var hennes fel, men jag kunde inte göra något åt det. Sista gången jag såg henne, den riktiga henne, var när vi gick in i huset. Sekunden vi tog ett steg ut därifrån, var det någon annan som var med mig. Alla dessa tankar susade genom min hjärna medans jag sprang. Ingen skulle veta. Alla skulle tro att hon var hemsk, förfärlig, en sjuk människa. Bara jag skulle veta sanningen. Nu föll jag, över en gren. Nu kunde jag inte springa längre. Jag blundade de sista sekunderna, jag ville inte se henne. Jag ville inte se vad hon hade blivit. Om jag hade kollat hade jag varit rädd, nu var jag inte det. Det var ju uppenbart vad som skulle hända. Jag skulle dö, folk skulle sakna mig och hon skulle hamna på psyket. Jag kände något droppa ner på mitt ansikte, osäker på om det var blod eller saliv. Hennes händer närmade sig mitt ansikte, ett vasst hugg kändes av. Medans jag låg där, blod sipprande ut från min hals, kände jag mig orolig. Orolig för hur alla skulle känna, hur mina närmaste skulle reagera. Det sista jag tänkte innan jag dog, var vad som skulle hända om jag inte lyssnat på henne. Hade jag levt? Hade hon varit normal? Eller hade hon bara jagat en annan vän idag, en annan vän som varit precis som mig. Jag hann inte tänka något mer, för sen blev allt svart. Jag hade tagit mitt allra sista andetag. Undra vad som skulle hända nu? Nu när jag hade dött. Nu när hon fortfarande sprang runt där.. letandes efter sitt nästa offer, sin nästa bästa vän som skulle få möta samma öde som mig.

Skriven av: nybörjar-författare

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen