Publicerat
Kategori: Novell

SÅVPLATS 36

Det hela började med en planerad resa till rotterdamm i holland,gick ombord på färjan som trafikerar malmö-köpenhamn.Tog mej vidre till huvudbangården i köpenhamn
för att åka vidare med nordväxtexpresen,när jag klivit ombord möttes jag av en mej till synes annerlunda man men iklädd unniform som visades vara konduktör,han undrade om jag hade bokat såvplats,Ja det har jag såvplats 36,OK här borta är din såvplats 36. När jag väl kommit in satt mej till rätta såg jag att det till min förvåning fans två sängar till trots att jag köpt biljett med privat såvplats.något irriterad beslöt jag att gå till restaurangvagnen'slog mej ner vid närmsta bordet servitören som kom visade sig vara samma person som visat mej min såvplats ,han undrade om jag mött mina medresenärer med en något darrande röst utan att svara bad jag att få matsedelen,något att dricka medan ni väntar på maten undrade han jag bad attfå ett glas kall mjölk något förvånad stirrade han på mej Förresten eftersom vi kommer att mötas flera gånger under resan är det lika bra att jag pressenterar mej MR Devis heter jag och ni MR jag heter Simmon.Om ni skulle vara vänlig att ta min beställning vist min bäste herre vad väljer ni -efter att ha tittat igenom menyn bestämde jag mej för en enkel vinerchnitsel han tackade för beställnigen och lämmnade med raska steg,under tiden hade tåget startat för länge sedan,jag slumrade till vaknade av att det skakade till kraftit i tåget när jag tittade upp satt två till synes ganska unga damer mitt i mot mej Hej jag heter lorina och min väninna lodmilla utan att få för mej att svara for mina tankar omkring underliga namn,plötsligt vaknade jag till av att MR devis rörde vid min axel och sa maten är serverad herr simmon något förvirrad undrade jag om jag fick bjuda damerna på ågot att dricka ja gärna en martini för mej jag tar en likadan sa lodmilla men hon ursäktade sej med att hon måste besöka toaletten strax tillbaka började sammtala med lorina sammtalet blev livligt när jag tittade på klockan hade över en timma gått utan att lägga märke til att lodmilla inte kommit tillbaka,något uppjagade rusade vi ut från restaraurangvagnen för att få tag på MR Devis mötte Devis på väg ut från min såvplats vad gör ni där inne sa jag med mörk röst har har ordnat sängen för natten till hern jag frågade diräkt om han sett lodmilla nej svarade han med darrande röst har hon varit borta länge undrade han ja över en timme svarade jag lorina kan inntyga att jag talar sant var är lorina frågade MR Devis strax bakom mej svarade jag var någon stans undrade devis jag vände mej om det fans ingen lorina men hon hade ju varit där presis alldeles bakom mej.
väl framme i rotterdam steg jag av lockan fem på morgonen möttes jag av MR Devis som sa ha en trevlig dag Herr simon.VAR DETTA BARA EN DRÖMM ELLER ??????????????

Skriven av: PH magnusson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren