Publicerat
Kategori: Novell

SIM kortet

Jag höll på att byta telefon och överföra SIM kortet från min gamla IPhone till en nyare Android. Svor lite över att SIM korten blir mindre och mindre och att det blir knöligare och knöligare att få dem på plats i den nya telefonen.

När jag startade telefonen loggar in och kontrollerar att kontakterna överförts dyker mina döda föräldrars namn upp. Tänk det var alltså så länge sedan jag bytte telefonen eller har jag kanske låtit bli att radera?

Nästa namn i lista är en gammal barndomsvän. Vi delade samma öde. Blev båda mobbade. Undrar om han någonsin förstod hur detta påverkade honom.

Sedan så dyker en gammal flickvän upp. Sicken tur att det aldrig blev allvar av vårt förhållande! Vad visste jag om livet och mig själv på den tiden?

Min första arbetsgivare! Hemtjänsten! Känns som en annan tid ett annat liv men visst tyckte jag om att ta hand om gamlingarna och lyssna på deras berättelser från förr.

Exfrun hade tydligen ett foto inlagt. Vi trivdes bra tillsammans. Delade samma intressen men passionen svalnade efterhand och då förstår jag att hon ville gå vidare.

Bästa vännen! Tänk att träffa sin tvillingsjäl! Hon var förälskad i mig men jag kände aldrig någon passion då jag var tillsammans med henne. Däremot så värdesatte jag otroligt mycket att kunna att vara mig själv.

Bästa jobbet trots allt. Fascinerad av IT teknikens möjligheter men tröttnade på att det allt mer handlade om hur snabbt man kunde springa. Lönen gav en frihet att forma livet som jag ville ha det och det var en stor bonus.

En älskad scen. Tänk vilka minnen! Otroligt tacksam över att jag fick lov att upptäcka den här världen. Jag måste betala tillbaka på något sätt!

Min läkare! Så detta blev mitt öde? Hoppas det går fort i alla fall!

Jobbar med IT. Intresserad av litteratur, att skriva,teater,film,konst och släktforskare. Älskar Frankrike
Anders Rosén är medlem sedan 2021 Anders Rosén har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren