Publicerat
Kategori: Djur noveller

Skall vi flytta ihop?

Du skulle gärna vilja veta hur det ser ut hemma hos mig, eller hur?
Jag har observerat din nyfikenhet, men du har aldrig frågat.
Har du tänkt på ett visst möblemang som skulle passa eller inte passa hos mig?
Tänker du på min ålder, som naturligtvis har betydelse...?

Jag kan bara säga att jag "fann" ditt hem precis så som jag föreställde mig det och samtidigt bekräftades min iaktagelse förmåga. Jag kände mig glad och nöjd och trivdes ögonblickligen i din hemmiljö.
Nu är det bara enn månad kvar tills du kommer till mig och då får du din bekräftelse eller besvikelse över mitt hem...

Voilá! Här bor jag! Vad tycker du? Nu är det jag som är nyfiken!
Jag vet att jag överrumplade dig lite grand - du var rätt tystlåten - du gick runt i lägenheten och inspekterade allt med en noggrann blick. Du sade ingenting! Du bara tittade och jag bara väntade och väntade på ett "utlåtande"...
Äntligen - du talade om att min våning utstrålade värme och harmoni - värme i färger, möbler och tavlor - värme i sättet att blanda "nytt" med "gammalt".
Trädslagen är mestadels idegran konstaterade du, men det finns även byråer och en sekretär i mahogny samt en grå målat skänk - jag gillar detta!
Det vackra golvuret pryder sin plats i ett hörn och är som ett smycke. Det ger med sitt behagliga "tick tack" en härlig ombonad trivselfaktor.
Tavlorna är uppsatta som ett galleri och gör att man nästan ofrivilligt beskådar och vilar ögonen på dem.
Vissa skulpturer utmärker sig genom sin originalitet och placering.
Jag gillar också dina fin mattor och framför allt att saker och ting följer "en röd tråd" i färgval och utseende...

Ditt hem - alltså mitt - har en själ!
Vilken komplimang!

Vad funderar du på?
Jag kände mig lättad att slippa komma in i en stylad (för försäljning) lägenhet där allt är vitt, väggarna gråå - ja tom tavlorna och annan konst är anpassade i samma färger!!!!
Utslängd ligger en filt på den vita soffan, som framhäver den enda "oredan"....mysigt? Nej!

Vi har nog inga svårigheter att inreda ett gemensamt hem i framtiden!

Skriven av: Uta Brontén

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren