Publicerat
Kategori: Novell

Sommarminne

Så satt vi äntligen på planet ,Jag och mina två syskonbarn. Resan gick denna gång till Turkiet. Det började med lite strul redan på planet, vi var dubbelbokade på våra sittplatser så vi fick flytta runt lite men till slut blev det lugn och ro. Landningen gick bra och alla applåderade, väntan på bagaget och till sist äntligen bussen som skulle ta oss till Marmaris. Då händer det som inte ska hända, Jag böjer mig ner för att plocka upp min tappade ring då jag hör ett ritsande ljud... Hjälp mina byxor spricker!!!! Min syster dotter slänger snabbt till mig sin "lilla tröja" som jag fick ha runt min bak. Jag är ju en aning större än vad hon är. Hela vägen skrattade vi åt detta fast vi försökte låta bli.
Dagarna var jätteheta ,det var en fruktansvärd het värme. Därför tyckte vi att det kunde vara skönt att åka med på en båtfärd. Vilken lyx vi kände då vi låg där på soldäck ! Det kom en försäljare som gick runt och sålde dryck, Ja det behövdes i denna värme. Så kommer den unge rappe killen fram till oss, vi köper oss varsin flaska vatten och jag försöker lägga mig till rätta igen. Antagligen lyfter jag mitt trötta ben framför killen för whops Han snubblar!!!
Nu får man ju inte skratta utan vi låtsades som om ingenting. När han hade rest sig upp och gått iväg så brister vi ut i gapskratt igen. Moster! Hur ska detta sluta!
Sista kvällen så går vi till vårt populära ställe med där de trevliga bartenderna jobbar. Nu ska det bli turkisk afton!
Jag säger försiktigt till mina syskondöttrar Att nu måste vi skärpa oss och uppträda fint. Borden är så fint dukade och vi sitter och väntar på att kyparen ska komma. Så kommer han! Den snygge trevlige kyparen som jag inte hade kunnat låta bli att kolla en extra gång på. Men han stannar vid det andra bordet bredvid oss. Jag börjar plötsligt bli ännu svettigare ,Värmen beror det förstås på. Jag börjar plocka lite med kniven( vilket man inte alls bör göra ) och rätt som det är far den ur min hand ,ner mot kyparens ben. Allt går så snabbt och mina syskondöttrar uppfattar det som att jag kastade kniven. Nu har hon verkligen fått solsting
Snabbtänkt så böjer sig den snygge kyparen och plockar upp den diskret igen och blinkar emot mig. Tack för att han räddade mig. Hur klumpig kan man bli?
Men vi hade iallfall en fantastisk rolig vecka med massa små lustigheter och äventyr. Att kunna skratta åt sina tabbar är ju det bästa. Man behöver verkligen inte vara perfekt!


Skriven av: Tjejen som gjorde bort sig

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren