Publicerat
Kategori: Novell

Stalin och Mihhail

Det är 1938 i Sovjetunionen. Mikhail Isakovsky bor i Moskva. Mikhail arbetade för den ryska kommunistpartiet och är en poet. Han skrev romantiska texter om sin älskare Katyusha. Katyusha och Mikhail leva tillsammans i centrum av Moskva.


Katyusha är en hemmafru och kvinnors rättigheter och lärare Michael arbetar i Kreml. Mikail hatar sitt jobb. Han är svartsjuk på Stalins stora mustasch. Mikhail dröm jobb är att vara en dansare. Han dansar vanligtvis i vardagsrummet när Katyusha inte är hemma. Han är rädd för att de kommer att tycka att han är en dålig dansare. Han finner att han är mycket bra. Mikhail tenderar också att smyga iväg och dans och Katyusha tror att han har ett förhållande med en annan kvinna. Så sent på natten, när Mikhail kommer från dans hem inför Katyusha honom.
Var var du, man? Sade Katyucha.
På den arbetande kvinnan, säger Mikhail med en nervös röst.
De skulle aldrig fungera så sent. Du hatar ditt jobb och du är rädd för Stalins mustasch.
Som ni kan se, är deras relation mycket strikt. Detta är i sin ordning som Katyusha?. Mikhail observerade Katyusha allvar och säger:
Vi talar om det på toaletten, kvinna.
I toaletten, går Mikhail ut och stänger dörren från utsidan. Han går in i köket, på bordet och börjar dansa. Han är en begåvad dansare, faktiskt. Katyusha lyckas fly. Hon smyger in i köket och ser honom dansa. Hon går till bordet, sätter upp och säger:
-Ni Dansar väl man.
Sedan börjar hon att dansa med honom. Nu vit Katyusha där Mikhail har gått hela tiden. De dansar hela natten.


Nästa dag på jobbet Stalin kommer med en allvarlig titt på Mikhail. Han säger:
Jag såg dig i går med min kikare och dans ful.
Mikhail vänder på bordet, rakat Stalin mustasch och börjar dansa. Hela Kreml applåde efter Katyusha och Mikhail leva lyckligt.

Skriven av: Kalle Linderström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren