Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Omar, näthat

Jag vet att hon kommer att göra Det. Jag måste ta mig fram i tid. Innan…

Jag hade sett hatet mot henne på alla sociala medier. Bara för att hon är den tjej som gör mig lycklig, så ska dom gå på henne. VIsst, jag älskar verkligen våra fans, våra Foooers, men ibland så går de för långt.

Jag gick på bussen och hoppades att den skulle köra tillräckligt fort. Innan hon gör Det. Jag tryckte på den röda stoppknappen när bussen kom till rätt ställe. Den bromsade in och jag studsade upp från det smutsiga sätet. När bussen äntligen stannade hoppade jag ner på trottoaren och skyndade jag mig så fort som möjligt. Jag har aldrig sprungit så fort innan! Sulorna på mina sneakers smattrade mot asfalten där jag rusade fram. När jag började se det rödbruna hustaket, så ökade jag farten ännu mer, trots att salt svett rann ner i mina ögon. Jag fullkomligt flög genom dörren och sprang upp till hennes badrum.

När jag öppnade dörren, så såg jag henne. Hennes tunna kropp darrade, hennes ögon var rödgråtna och tårarna rann fortfarande. Blicken var så gott som död. Hennes högra hand höll nästan på att trycka mot den vänstra, den vassa metallen på rakbladet nuddade den bleka huden. Jag hade kommit i tid.

“Ella, jag älskar dig. Du är helt underbar. Du är perfekt som du är! Du ska inte behöva ändra på dig bara för att de är avundsjuka på dig!”, sa jag med mjuk röst och tittade ömsom bedjande, ömsom kärleksfullt på henne.

Sakta, sakta lade hon ifrån sig rakbladet och kom fram till mig, kramade om mig. Jag höll henne stadigt. Sakta, sakta avtog darrningarna i hennes kropp. Me tårarna fortsatte att rinna.

“Tack”, viskade hon.

Hej, jag tycker om att skriva!
Okänd skrivbent är medlem sedan 2020 Okänd skrivbent har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren