Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Tinderdejt, del 1

Mobilen plingar till. Jag öppnar skärmen och ser att Jamina har skrivit. “Kommer om tjugo minuter och går de bra om jag tar med en kompis?” Jag känner hur paniken växer inom mig. För vem tar med sig en kompis på en dejt? Jag vill säga nej. Men istället skriver jag “Okej och ja absolut”

Efter tjugo minuter. Ser jag två personer som ser ut att leta efter nån. Är de Jamina? När jag går närmare börjar hon att vinka. Jag vänder mig om för att se om nån är bakom mig. Men ingen är där. Fan. Där står Jamina och jag är inte redo.

Jag tar bort hörlurarna. Sen går jag fram och vinkar tillbaka. Jamina ser inte ut som sina bilder. Inte för att hennes utseende spelar nån roll. Men jag vill känna igen personen jag ska träffa.

- Förlåt att vi är sena, sa Jamina.
- Gör inget, sa jag. Okej, de gör nåt. Men jag vill inte att hon ska känna sig obekväm.
- Linn, sa Jaminas kompis. Jag sträcker fram min hand, för att hälsa. Men hen slänger sina armar runt min hals. Jag känner hur svetten rinner. Men ignorerar hur pinsamt det känns och kramar sen om Jamina. Hon luktar öl och hallon.

När vi går till baren. Som ligger runt hörnet, tänker jag på vad jag ska säga.

Drömmer om att vara en sån där författare, som sitter på ett café och dricker en late. Men istället sitter jag i min pjamas och skriver på alvaret. Eller jag tittar mest på gulliga katter.
Chikenleg är medlem sedan 2020 Chikenleg har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren