Publicerat
Kategori: Novell

Underbarnet

Neej, tänkte jag. Det får itne vara sant! Hur blev det såhär? Förra veckan var jag, Sara, och Michis bästisar o den här veckan har allt förändrats, bara över 2 dagar. Det började med att en ny tjej började i klassen, o inte vem som helst utan min tvillingsyster som egentligen bodde i Stockholm. Men nu ville hon bo hos mamma ( jag bor hos mamma ), men hon ville att jag skulle bo hos pappa, men ajg vägrade göra det efter vad han gjorde mot mej. På måndag morgon första dagen på höstterminen i 7:an började min syster, Sofia, på vår skola i min klass. För hon tror inte på mig vad pappa gjorde mot mig. Jag o Michis hade bestämt att mötas vid busshållplatsen utanför skolan, hon står där ojag går fram o kramar om henne.
'Heej, sötisen där!' säger hon o ler mot mig.
'Heej, snyggisen där!' skrattar jag. Vi skrattar o går in i korridoren.Hon drar i mig, jag frågar:
' Vad är det?'
'Kom, jag ska fråga dig några saker!' Hon skrattar o fortdätter dra i mig. Jag ger med mig efter nåra sekunder. Vi går ut o hon frågar vem den där tjejen som är jättelik mig är, jag svarar:
'Du förstår jag ahr ju berättat att ajg har en syster, det är hon.'
'VA!? Skämtar du? Din tvillingsyster eller hur? Ja, såklart ananrs skulle hon itne gå i samma klass som oss' Flinar hon ivrigt'Berätta om henne!' fortsätter hon.
'Okej, jag kan säga så här: Om du tycker jag är en perfekt vän o allt du vet vad, så gillar du inte henne. Men man vet aldrig!' jag flinar och kollar på Michis.
'Jag tycker hon verkar jättesnäll, men du kan ju inte säga att hon är ful! För hon är NÄSTAN lika söt som dig!!' hon betonar nästan noggrant. Michis tycker att jag har perfekta aniktet o kroppen. Michis brukar säga så här:
'Du är blond, håret ligger ALLTID perfekt, bruna ögon, jättesöt, kritvita tänder, spikraka tänder, inte tjock, perfekt storlek på tuttarna. Jag har råttfärgat hår, grågröna ögon, vita tänder, inte alls söt, o sen ser det ju ut som att någon har slängt in tänderna in i munnen på mig! Smal det är jag faktiskt, men jag ahr ju så små tuttar!'
Jag svarar alltid: 'men det är ju alltid du som får pojkvännerna så, så ful kan du ju inte vara' O alltid blinkar ajg med ena ögat.
'Du kan ju allrid gå o prata med henne.' säger jag. Men då+ vet ajg inte vad det ger för konsekvenser.

På kvällen ringer jag henne o frågar om inte hon kan ta bussen med mig. Hon svarar:
'Du, jag kan inte! Jag lovade Fia att ta den sena bussen för vi är ju i samma grupp, du vet! Förlåt, ifall inte Fia hade tagit den ahde ajg såklart tagit den tidiga.'
' Jaja, strunt samma du kanske vill prata med FIA lite nu också?!' svarar ajg ironiskt.
'Jaa, det kan ajg väl! Men jag tänkte prata lite med dig om henne, och varför du inte vill bo hos din pappa och så.' Hon låter väldigt hoppfull.
'Men jag ahr ju sgt miljoner gånger att ajg inte vill prata om det om det inte är nödvändigt.har ajg inte det?' svarar jag lite lätt sårat.
'Just, ja! Förlåt mig så jättemycket! jag ville ju bara hjälpa dig me..' jag avbryter henne o säger:
'Men jag vill inte ha hjälp, det här vill ajg bara prata med mamma om!!' skriker jag ' förlåt!' viskar jag.
'Okej, då! Skit it, jag bryr mig inte. Du är ju helt hopplös, Fia är ju mkt lättare att prata med, hon säger ju allting till mig, du vill itne ens säga varför du inte vill bo hos din pappa. Och det är ju faktiskt så att PAPPOR inte håller på o gör massa grejer mot sina barn, o jag hoppas att Macke gör slut med dig så som du håller på!!!!!' Hon skriker o är riktigt förbannad.
'Om du skriker på mig o är elak kommer du aldrig att få veta.!!' skriker jag tillbaka.
'Nehe, va synd för jag kan ju lika gärna fråga Fia om det!' skriker hon o slänger på lurn.

det går dagar o jag blir helt ensam, men Macke håller kvar vid mig. Han är inte sån som bara vill ha dom som är populärast. Han hjälper mig igenom dom svåra stunderna, för han vet ju vad pappa gjorde mot mej. Jag frågar mamma om jag kan sova hos Macke nåra dagar o bara åka o göra nånting roligt. Hon svarar naturligtvis ja för hon vet ju hur det är. jag och Macke åker till Liseberg och 2 dagar senare till danmark. det var den underbaraste semestern i hela mitt liv! Macke äe ju lite äldre än mej! jag ör 16 o han är 18.

Efter ungefär 3 veckor ser jag att Michis försöker att prata mer o mer med mig, o försöker att skaffa ögonkontakt. Men jag går bara därifrån o går till Macke o han vänenr. En ganska varm dag i början av oktober på kväälen precis innan jag skulle gå in i duschen ropade mamma på mig.jag sprang fram till henne och fråga va hon ville, hon pekade på telefonen. Jag trodde det va Macke som ringde o fråga hur det va.
' Aa, hallå?' sa jag
'Hej!' hörde jag en bekant röst.'hur är det?!' det var Michis.
'hej, jo det är väl bra! sj då?'
'Nää, inte sådär jättebra.' svarade hon o lät ganska ledsen.
'vadådå?' frågade jag
'Jo, kom över hit så ska jag förklara. det är så svårt på telefon.'
'okej, jag sak bara dusche o sätta på mig kläder, så kommer jag. går det bra?'
'ja, såklart! Skybnda dig!!' sa hon o så sa vi hej då..

jag sprang över till Michs med syngsurt hår.när jag kom dit berättade hon va Fia om allt elakt hon sagt om mig, och jag förlät henne på ett villkor. hon svarade ja utan att blinka. att aldrig mer lämna mig för någon nya utan att vi har bråkat eller nåt liknande.
Då kom jag till det svåra: att berätta vad min pappa gjoret mot mig när mamma o ajg flytta ifrån honom o Sofia.
' Du försår, en dag när jag kom hem från skolan när vi bodde i Stockholm så frågade jag om pappa kunde hjälpa mig med läxorna. Jag gick i 4.an o jag har ju lätt för skolan men uppgiften var jöttesvår o han kom o hjälpte mig o sen så lade han handen på mitt lår, men jag trodde att han kolalde i min bok för att se om jag ahde rätt, när ajg kollade på honom så såg jag att han kollade på min tröja, på mina bröst, så jag frågade: va kolalr du på? han svarade bara neej, förlåt jag bara tänkte! jag bah okej. så jag fortsatte med läxan o blev färdig ganska fort. jag sa att jag skulle ta en dusch o hansa att han kunde bära mig in i badkaret o jag sa självkalrt ja. mamma kom just hem o hörde det o gick eftyer o kolalde på, pappa hörde henne inte. jag satte mig på toaletten o hjälpte av mig tröjan, jag hade ju topp för jag hade ju redan kommit i puberteten. jag sa att han skulle börja att fylla upp badkaret men han gjorde det inte utan hjälpte mig av med alla kläder men ajg ville inte det, o mamma stog ju o titta på o hon trodde ju bara att han skoja men sen så tog han mig mellan bena o knäppte upp gylfen, då sprang mamma fram o tof tag i mig o sprang därifrån. som tur va hade jag min mysbyxor o myströja, du vet i trappan precis innanför dörren ut ¨så ajg tog dom o vi fortsatte ut i mörkret, det va vinter. efter ungefär 10 meter hjälpte mamma mig att säta på mig kläder o jag blev med ens mkt varmare. senare på natten smög mamma in i huset o tog sin plånbok o allt sitt.. o lite mer kläder till mej.. efter det så flyttade vi hit o sen det har ajkg inte haft kontakt med honom... mamma ringde ibland till Sofia o frågade hur det va me henne osv. o en gång så sa hon bara: jag kommer på fredag mamma. o hon gick ju såklart med på det,,..' det bara rann ur mig. ' Men det jobbigaste var att Sofia aldrig trodde på mig o mamma! Pappa var full desutom. Men aja nu vet du!' jag grät.
' Men Sara, du är ju ett riktigt UNDERBARN!'

Skriven av: Viktoria Karlsson 13år

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren