Publicerat
Kategori: Drama noveller

Vägen

Lars åker med sin bil, en Dodge med en V8 12Liters motor, svart med röd/orangea eldflammor, på båda sidorna. Han har precis köpt och hämtat den från bilfirma, han har ju trots allt vunnit på lotto, hans kläder är det heller inget fel på. En väldig rikmans utseende. Precis som Lars vill ha det. Han åker på en smal grusväg som kallas dödens väg, eftersom det händer så många olyckor där. Lars åker sin vanliga rutt som han brukar ta. Inga konstigheter. Han möter plötsligt en bil, det är hans fru Karin. Lars tänker att hon förmodligen har åkt för att köpa mjölk eller bröd.

Lars börjar dagdrömma om hur fantastiskt hans liv är tillsammans med sin fru Karin, när strålkastarna från Karins bil kommer närmare och närmare. Han börjar tänka på sina två barn och hur mycket han älskar de och Karin. Han önskar bara att han är hemma snart. Han sätter på radion och Radioactive av Imagine Dragons börjas spela upp. Lars diggar till musiken lite lätt med huvudet. Han kollar inte runt om sig. Han kollar heller inte på vägen. Helt plötsligt tar det stopp och en rejäl smäll kommer från de två bilarna. Båda har ju kört ca 30 km/h för snabbt på den vägen, som faktiskt är en 80 väg.

Båda är avsvimmade i bilarna och fick deras huvuden på ratten så det börjar tuta högt. En lastbil åker förbi och bara kollar på de lite men stannar ett par 100 meter fram när de insåg vad som hänt. Två muskulösa killar med ölmagar kommer springandes mot Lars och Karin som fortfarande var avsvimmade. Han kollar deras puls medans den andra killen försöker få tag på SOS. Det går inte att få tag på dem. De två killarna tänker att SOS telefonlinje är sönder eller att deras egen telefon är sönder.

Killarna springer tillbaka till sin lastbil och åker till det närmaste sjukhus som låg ungefär 1 mil bort från Dödens väg. Efter ungefär 1 och en halvtimme efter dem hade åkt med lastbilen till sjukhuset kom de tillbaka med 2 stycken Ambulans Transporters, en RTJ Släckbil och 2 målade Polisbilar.

En rejäl och snabb räddningsinsats tog plats och de fick ut både Lars och Karin ur deras bilar, båda är helt utan puls, medans de som var med på räddningsinsatsen går på max puls. Både Lars och Karin får en ganska lång och slö transport in till sjukhuset eftersom det låg 1 mil bort med massa gupp och gropar. Lars och Karin börjar må sämre och sämre och kom närmare och närmare döden.

När de kom fram till sjukhuset och Lars lyckades vakna till en väldigt, väldigt kort stund så kunde Lars skymta tak och väggar men inget golv. Han låg med ett fastspänt huvud. Spänt med läder, det kände han på känslan och lukten. Han gör ju rent läderskor och kläder som sin hobby. Sjukhuset i sig är väldigt äckligt i sin helhet. Kusliga och konstigt formade rum, nästan varje rum är format som en cirkel. Endast enstaka rum är normala, fyrkantiga med andra ord.

Väl på sjukhuset så går Lars och Karins puls ner snabbt. Personalen gör allt de kan för att rädda både Lars och Karin. De lyckas få liv i Lars en kort stund, medans Karin har gått bort för länge sedan. Ljudet från Karins pulsmätare börjar bli till ett långt pip istället för korta pip lite då och då. Lars svimmade av igen och hans puls gick nu neråt snabbare än aldrig för.

Helt plötsligt så händer samma sak hos Lars maskiner, de börjar pipa som aldrig för och bli helt galna. All personal som fans där och då behövde komma och hjälpa till, de kallade till och med in några som var lediga och bad om hjälp. Ingen visste vad som hände heller utan alla bara antog att någonting var fel med Lars som gav maskinen konstiga utslag. Eller att maskinen var trasig.

Skriven av: Arvid Hagström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren