Publicerat
Kategori: Novell

Vampyrnatt del 1

Prolog

Det var en mörk och kall vinternatt. I det lilla huset högst upp på kullen sov familjen lungt. Men inte länge till. Malcolm log när han tänkte på vad som skulle hända.
Han var hungrig han hade inte jagat på flera nätter, han behövde blod.
Han reste sig ifrån den kalla, snötäckta stenen och gick långsamt mot det lilla huset.

"Skynda dig Joan spring härifrån!" skrek mannen till kvinna medan han försökte stå emot när Malcolm försökte öppna dörren.
Malcolm hånskrattade, trodde de verkligen att de skulle kunna fly från honom!
En av de ursprunliga vampyrerna.

Med en lätt knuff fick han upp dörren och gick fram till mannen som stod skräckslagen på golvet.
"Godafton Georg" sa Malcolm och synade honom. Han var lång och muskulös det var nog friskt blod konstaterade Malcolm belåtet.
Helt plötsligt gjorde Georg ett utafll mot honom men Malcolm svängde runt och grep tag om hans nacke och böjde den bakåt.
"Ett stort misstag min vän" väste han i Georgs öra.
"Snälla rör inte min familj." Bad mannen sorgset.

"Min käre vän" sa Malcolm med len röst. " Jag måste ju äta eller hur?"
Georgs ögon fylldes av ångest men innan han hann skrika högg Malcolm honom i halsen.

Malcolm smackade belåtet med tungan när han var klar, friskt blod.
Han slängde en blick ut genom fönstret. Resten av familjen var fortfarande ino0m synhåll. Detta skulle bli roligt.

Joan sprang så fort hon kunde om det bara fanns någonstans där hon kunde ta skydd!
Plötsligt ställde det sig en svartklädd man med långt svart hår och isblå intensiva ögon framför henne.
"Ni är väldigt oartiga som springer ifrån era gäster!"
"Låt mig vara!" skrek Joan gällt och la beskyddande armarna om ett knyte i famnen.
Malcolm log och tog ett steg närmare. Det här var underhållande!
"Vad gjorde du med min man?"
"Vad tror du?"
Hennes gröna ögon vidgades och hon såg på honom med avsky." Ditt odjur!"
Malcolm synade henne."Synd att bita en sådan skönhet sa han sorgset och högg hennes vita vackra hals innan han lämnade henne i snön och gick mot staden.

Del 2 kommer snart.

Skriven av: anonymus

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren