Publicerat
Kategori: Djur noveller

Vargen

Astrid tittade runt sig i den svarta skogen, hon såg gula ögon närma sig. Hon hörde morranden från skuggorna. Vargarna kom närmare och närmare tills de var ända framme, men så hörde Astrid ett vrål och en vit skepnad kastade sig in i en våldsam match mot vargarna. Först så var Astrid förlamad av skräck men sen så förstod hon att den vita vargen ville skydda henne, den riskerade sitt sitt liv för henne och här stod hon och tittade på. Hon sprang så fort hon kunde i hopp om att hitta ett träd att klättra upp i, precis när gav upp så såg hon ett träd med en gren som stack rakt ut och hon sprang med sina sista krafter dit och klättrade upp. Hon klättrade högst upp, hon såg stjärnorna glittra ovanför henne. Astrid hörde vargarna krafsa nedanför henne, men hon vågade inte titta ner. Efter ett tag tystnade krafsandet och hon tittade ner, det var inget där så hon klättrade ner. Astrid gick åt det hållet där hon hade sett den vita vargen. Hon gick och gick, har jag gått åt fel håll, hann hon tänka innan hon såg den. Den låg på marken helt stilla det var bara bröstet som höjdes och sänktes. Astrid sprang fram och strök den sträva pälsen, då öppnade vargen sina ögon, de var ljusblå. Den reste sig upp, med tanke på storleken var det en hane. Han hade ett stort så på sin skuldra, det rann blod ur det. Astrid slet av sig sin kofta och började linda den runt vargens bröst. Hans päls sken vit i månskenet. Astrid och vargen gick i tystnad genom skogen. När de hade gått ett tag var de trötta så de lade sig under ett träd och somnade, innan Astrid somnade så tänkte hon på när hon var liten och låg i sin varma sköna säng hennes mamma och pappa hade pussat henne god natt, men sedan kom de dåliga minnena och förstörde allt, när hennes föräldrar aldrig kom hem, när hon rymde från barnhemmet. Astrid somnade, när hon vaknade var hon varm. Alla vargarna som hade jagat henne dagen innan låg och sov med henne. Den vita vargen hade huvudet i hennes knä, och hon somnade om.

Här är en novell som jag skrev i femman. Hoppas att ni gillade den. Ha en bra dag.

Skriven av: Anonym katt

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren