Publicerat
Kategori: Drama noveller

Vårkänslor

Han kände vårsolen träffa nosen och den varma vinden smeka hans vinterfrusna kropp. Han öppnade ögonen. Överallt omkring honom trängdes varma kroppar på yta så liten att dubbelt vore nog. Staketet som omgärdade honom och hans vänner räckte honom bara upp till manken, och han skulle med bara lite ansträngning kunna hoppa över det och smita förbi vakterna.
Men han skulle aldrig komma på tanken att göra något så dumt. Att trängas och svettas i kön var ju en del av upplevelsen. Plötsligt slås grindarna till grönområdet äntligen upp, och han och hans vänner, tillsammans med vad som kändes som tusentals andra, rusar ut på det gröna och öppna fältet.
Det är som att det spelas musik från alla håll samtidigt och han kan inte beskriva upplevelsen som annat än ren eufori. Att ha varit instängd hela vintern känns helt plötsligt värt det, bara för de här korta sekunderna av ren och skär lycka.
Tumultet och uppståndelsen lägger sig något och han och hans vänner bestämmer snabbt för att deras första prioritet nu ska vara att hitta något att äta och dricka. Han tycker själv att man kan äta var som helst på de ställen som är i närområdet, men hans vänner är kräsna. Men sen är de ju också veganer.
När de ätit sig mätta för stunden ser han en tjej en bit bort. Hon bär en brun päls och är något av det vackraste han sett. Han har hela tiden hoppats att det är i år det händer, året då han träffar någon.
Han går sakta fram till henne. “Hänger du här ofta eller?” frågar han henne, med en skämtsam ton som indikerar att han vet om att det är en sliten raggningsreplik.
“Nä, det är första gången jag är här”, svarar hon, utan mycket engagemang i rösten. “Jag är här med en tinderdejt, så du kan sluta nu”, säger hon sedan och vänder sig om.
När han sedan berättar om händelsen för en av sina vänner så utbrister en av dem “jäkla kossa” och himlar med ögonen. Men han tar inte så allvarligt på det. Han är ju trots allt bara en av alla killarna på festivalen och nu frodas de allihop på festivalområdet. Singlarna, salivssökarna, de socialt utsvultna. Titta så de tindrar.

Här tycker jag att det vore passande om du lade in en beskrivning av dig själv.
Anonym författare är medlem sedan 2022 Anonym författare har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren