Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Varulvsflickan (och pojken)

Varulvsflickan (och pojken)

Det var en ofarlig tid nu för Lisa.
Midsommar med nästintill osynlig måne.
Det bubblade i hela kroppen vid tanken på vad som skulle kunna hända ikväll.
Midsommarfest i bygdegården.

Lisa gick vägen fram i solskenet på väg hem till mormor för att lämna medicin och lät tankarna fara omkring lite som dom ville, tanken på Sluggo återkom ofta. Sluggo hade lovat att komma och om tillfället infann sig tänkte Lisa se till att få mer än några förstulna blyga kyssar bakom en vedbod.

När hon kom hem till mormor´s stuga bleknade hennes goda humör lite. Det fanns inte ett tecken på liv i huset som var igenbommat med plankor för alla fönster. Rabatten såg ut som misär och ond bråd död. En gammal Fiat stod på uppfarten med punkterade däck och blek lack.
Olycksbådande tänkte Lisa förstrött och öppnade dörren och klev in i det mörklagda huset.
”Hallå mormor” ropade hon glatt och möttes av tystnad, hon klev längre in i huset och ropade igen och högre. ”Hallå mormor, jag har din gamla äckliga medicin så att du slipper hostan” Hon stod till slut i köket och skrek ännu högre ”Hallå MORMOR, är du död eller?” .

Efter en stund precis när Lisa tänkt ge upp och gå ut i solskenet igen, hördes släpandes steg och tunga andetag och dörren till rummet längst in i det mörka huset öppnades sakta.
Mormor, stor och skräckinjagande med håret på ända gick med hasande fotsteg ut i köket.
Stannade två meter från Lisa.
Stirrade med ögon som var stora.
Sniffade och vädrade i luften.
Öppnade munnen som var full av vassa tänder.

En lång stund stod de båda töserna och stirrade på varandra den ena fast besluten om att inte bli rädd och den andra lika fast besluten om att injaga fruktan.
Till slut sa mormor med sluddrig hes röst
”Vet du hur det känns att få sprutan eller hur det är att sitta i en trång bur i väntan på sprutan?”
”Har du en aning om hur det är att ha ett koppel och munkorg?”
Hon satte upp bägge händerna över sin mun och stirrade vilt omkring sig för att lägga ytterligare vikt på ordet munkorg.
”Nej, upplys mig” sa Lisa glatt.
En lång föreläsning följde och den hade Lisa hört förut men just idag så lyssnade hon inte andäktigt.
Just idag var inte sprutan som förlamade muskler så man kvävdes innan man fick sprutan som stannade hjärtat viktig, Sluggo och fest var viktigt. Det sista hon hörde var något om strypkoppel innan hon avbröt och sa att hon måste gå nu, krya på dig, fest ikväll och så vidare.
Mormor var nu rasande på sitt barnbarns lättja och brist på respekt och sträckte ut sina armar mot Lisa som backade precis utom räckhåll, för varje hasande steg mormor tog så tog lika lätt ett litet skutt bakåt.
Utom räckhåll.
Mycket tillfredställande, hon flinade och sa ”jag ska på fest ikväll”
Mormor väste och dreglade ”Gå inte, du ska inte gå på någon jävla fest, din lilla ouppfostrade flicksnärta” Stånk och stön mellan varje ordsats
Lisa hade nu fått nog och sa ”Jag går vart jag vill din gamla äckliga elaka kärringjävel”
”Gå inte”, hörde hon mormor väsa medans hon öppnade och lika snabbt smällde igen dörren till friheten och solskenet. Bakom dörren hörde hon mormors hasande steg och tunga andetag.
Du äger inte mig kärringjävel, tänkte Lisa och gick med raska steg ut på vägen.
Jag är sexton år och anses som vuxen nu.

När hon kommit hem så sa hon att allt var bra med mormor som hade varit riktigt pigg och bjudit på saft och kakor och pratat nostalgiskt om gamla tider, verkat riktigt pigg faktiskt.
”Hon dör nog snart men nu måste jag göra mig iordning inför festen, stör mig inte mer med ert pladder” sa Lisa och lämnade sina föräldrar mållösa i köket.
”Ja se tonåringar” suckade pappa Ernst som redan hade tankarna på annat håll, han skulle inreda lusthuset ute vid vattnet och göra ett vinterbad, måste köpa kakel och torka blommor till dekoration.
Vilken färg representerar hav och frihet bäst?
Han gick ut ur köket omedvetet vickandes på höfterna och lämnade mamma Lena med en klump i magen.
Varför tar du inte i mig längre Ernst?

Festen var igång, fullt ös medvetslös, spelemännen spelade som om dom hade djävulen i hasorna och det dansades och dracks friskt med sprit. Överallt låg folk utslagna i gräset, någon blev påsatt i en bil och i ett avlägset hörn av område röktes det opium. ”Vi ska ner i hålet, måste komma lägre ner”, sa en man viskandes till en annan man av asiatisk härkomst med gles ansiktsbehåring.
”Jag vet”, viskade han, ”försöker du lära mig va, vi asiater uppfann detta”. Din jävel tänkte han och tog ett djupt bloss till.

Lisa hade stått en bit utanför och hållit utkik efter Sluggo och nu hade han äntligen kommit.
Hon stegade fram till honom och såg att han var full. Hon blev arg först men urvalet på killar var väldigt begränsat och Sluggo var den ende hon kände sig attraherad av.
”Kom med mig” sa hon och tog tag i hans arm, kanske fanns det en chans ändå om han inte drack mer. Hon tog honom under armen och stegade iväg mot skogen. Hon tog ifrån en raglande man en flaska på vägen och klunkade i sig den, det smakade äckligt men värmen som spred sig i kroppen snabbt var välkommen. Spänningar släppte och alla krav från omvärlden tycktes försvinna.
När dom kommit så långt ifrån festen så att ljudet dämpades till ett sorl så vred hon runt Sluggo och kysste honom. Hon tryckte in tungan så långt det gick och kände hur det pirrade i de nedre regionerna, hon tog hans ena hand och lade på sitt bröst, helt oerfaren men driven av sin inre eld så gned hon sitt kön mot hans ben och viskade ”Gör vad du vill med mig” . Hon tog hans andra hand och tryckte in den innanför byxorna. Hennes hand gled innanför hans kalsonger.
Vad nu?
Ingen reaktion från hans sida, slak och obrukbar. Sluggo stod och svajade med oseende blick.
Hon gav honom en rejäl knuff och skrek och gav honom sedan en knytnäve rakt på hakan.
Slaget var inte en fullträff men Sluggo föll som en fura och Lisa kastade sig över honom och drog ner hans byxor till anklarna. Hon tog av sig sina trosor och satte sig och gned sig mot hans kön.
Hon skrek ”jaså du gillar hårda tag” och gav honom flera hårda örfilar. Sluggo slog upp sina ögon och tittade förvånat upp på Lisa som gned sig och gnydde, betedde sig som ett djur och han skulle just skrika ”våldtäkt” då han istället kände att han hade blivit hård.
Vad gör jag nu tänkte han, går på instinkt?
Han tog sin hand och klämde hårt om hennes bröst, gav henne en örfil med andra handen och väste med kvävd röst ”slampa”, han vred med lätthet runt henne så hon hamnade på rygg, såg in i hennes ögon, såg elden och viljan, kände sin egen upphetsning. Hon bet honom i armen och rev djupa märken med sina händer som fått klor nu, såg hans vassa tänder och håriga bröst och skulle just hjälpa honom in i sig, då ett fruktansvärt ylande hördes.

Det var mormor och hon var inte glad, hon var inte heller gammal och orkeslös. Den enda likheten med den gamla kvinnan var den gräsliga klänningen hon alltid bar. Tänder långa och vassa och klor som var fruktansvärda och gula.
Med fullt utvecklat varulvsraseri ylade hon igen och slet tag i Sluggo och kastade honom flera meter genom luften, han landade med ett gnyende på en mindre tall som bröts av på mitten.
Lisa var snabbt upp på fötter halvt naken och Sluggos gnyende väckte beskyddar instinkten. Hon släppte fram raseriet inom sig, blev hårig, ben knäcktes och förändrades på några sekunder.
Allt hon hade tryckt ner släppte hon fram nu, brydde sig inte om konsekvenser längre.
Hon och mormor cirkulerade runt varandra, Lisa bröt det hela med en blixtsnabb atemi, ett kort snabbt slag avsett att sätta motståndaren ur balans, hon följde upp med två snabba mawashigeri sparkar mot benen och hoppade mot mormor som inte varit beredd med avsikt att sätta en armbåge i ansiktet. Mormor som nu hämtat sig fångade Lisas arm och använde hennes rörelseenergi och kastade henne över sin rygg i en vid båge, forfarande hållandes i armen slog Lisa ner i marken med ett brak. Mormor i sitt raseri fullföljde med ett potentiellt dödlig slag mot ansiktet i avsikt att trycka in Lisas fina lilla näsben i hennes hjärna.
Men Lisa var snabb och väjde undan, tog tag i hennes arm slängde upp ena benet över ansiktet och andra benet över mormors bröstkorg i ett armbrytande benlås.
Det knakade när armen bröts och mormor skrek ett blodisande skrik.
Sluggo hade vaknat till nu och han kastade sig över mormors ben och rev, bet och slet så blod och köttslamsor flög omkring. Lisa släppte sitt grepp och högg sina vassa tänder i mormors hals.
Fullt utvecklade som varulvar, ylade de två medans dom åt av mormors kött.

Borta vid festplatsen hade allting fått ett abrupt avslut när ylandet började, folk kördes hem och byalaget samlades i hast. Det fanns protokoll och rutiner för dessa situationer och odjuren skulle fångas in, utredas och dömas. En tråkig situation för alla inblandade, nu väntade burar, munkorgar och sprutor och därefter var det locket på och bortförklaringar för utomstående.
Så mycket onödigt arbete bara för att en del idioter inte kunde behärska sig.....

Slut

Skriven av: Rikard Olsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren