Publicerat
Kategori: Novell

Vem är du?! Del 1

Dina log och stirrade på sin spegelbild. De dyra Jimmy Cho stövlarna glittrade i ljuset av logens ljus. Miu Miu klänningens axelband låg snyggt på Dinas annars bara axlar.
- Dina, ropade en trött och utsliten manager.
- Mm?, undrade Dina där hon galant balanserade ut till hallen, Bäst för dig att det är något viktigt!
Hennes manager, Johnny, flinade och sträkte fram en av de tusen mobiler han måste ha.
- Vem är det?!, frågade Dina personen i telefonen ganska uttråkat.
- Hej gumman, gissa vem.
- Du, vem det nu är så är det bäst att det är viktigt, jag ska vara på scen om typ tio minuter.
Johnny visade upp fem fingrar.
- Nej förresten, fem. Så du får skynda på!
Dinas röst började bli ganska otålíg och hon märkte att rösten i telefonen lät chockad när hon sa att det var Sarah. Sarah, vem Sarah?! Sarah Broxe, Twila, Morse?!
- Sarah vem?!
- Sarah Andersen.
- Alltså du får ursäkta mig, men kan du ge mig lite mer information?!
- Sarah som du gick i skolan med kanske, Rösten lät arg och efter fem sekunder märkte Dina att den där Sarah hade lagt på. Otrevliga människa tänkte hon bara.
- Vem var det?!, undrade Johnny samtidigt som makeup artisten slängde på ett lager ögonskugga. Det var Dior som skulle visa sin vårkollektion, och Dina hade blivit väldigt imponerad så Johnny fick tag i någon som gjorde så att Dina fick vara med.

Fortsättning följer, förlåt för den korta....

Skriven av: Matilda

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren