Carina Hellman

Carina Hellman

”Min personlighet är vem jag är,
min attityd beror på hur du är”.
Jag tror oftast gott om människor och värdesätter ärlighet och vänlighet .
Försöker vara en bra lyssnare och inte komma med kloka råd.
Arbetar på att hålla tand för tunga och inte alltid säga vad jag tycker.
Läsa och skriva är en glädje för mig likväl som att vara ute i solen en sommardag.
Vinter och minusgrader är en plåga. Men när solen skiner en krispig vinterdag då ler jag i mitt hjärta och tar gärna en promenad.

Status: Brons författare
Publicerade verk: 20
Medlem sedan: 2018

Författarens noveller:

Beroendet

Carina Hellman

Novell av: Carina Hellman 2018 Vrede och gråt blandas inom mig, jag tänder cigaretten med skakande händer och försöker irriterat dricka mitt kaffe som hunnit bli kallt. Det börjar bli sent och tankarna…

Klicka här för att läsa hela »

Jag blir aldrig stor

Carina Hellman

Tvivel sliter i mitt inre och jag vill göra illa mig själv. Jag skriker jag gråter och jag svär. Men ingen märker något för inte ett ljud kommer över mina läppar. Hur oduglig är jag inte som…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Tid som vi inte har

Carina Hellman

Timmar blir till år Generationer skapar spår Ingen kan förutspå Det vi inte kan förstå Sorg möter hat Vrede möter gråt Tiden rinner ut Generationer skapar sår Kan vi förlåta Livets stora gåta…

Klicka här för att läsa hela »

Jag faller inte ner

Carina Hellman

Fråga inte när du kan finna svaret själv Be inte om hjälp utan lös problemet Är du inte tillfrågad ge inga svar Jantelagen håller din hand I min själ brinner en djävul Jag har min tro och jag…

Klicka här för att läsa hela »

Finns jag

Carina Hellman

Jag ler Jag skrattar Jag lyssnar Jag finns där Vem lyssnar Vem ser Vem förstår Du finns där Du hör Du tittar Vem ser mig Vem lyssnar på mig Vem förstår mig

Klicka här för att läsa hela »

Till minne av min brorson

Carina Hellman

Tårar som väter kinder Ögon som inget ser Hjärtan som gråter Varför finns du inte mer En ensam mc förare En kurvig landsväg En lastbil Så fanns du inte mer Däck som skriker Glas som spricker…

Klicka här för att läsa hela »

Min lilla

Carina Hellman

Var är min nalle Den är här Min kudde är knölig Det ordnar jag Täcket är fel Jag hjälper dig Jag fryser Här en filt Ett monster under sängen Nej bara en strumpa som luktar illa Jag är törstig…

Klicka här för att läsa hela »

Mor & Far

Carina Hellman

Dammråttor som ilar och kilar hos min far Han är allt bra rar Ingen råtta får svälta efter klocka åtta Brödsmulor som rullar bildar små kullar Mor rund och trind Far smeker hennes rosenkind Kärlek…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren