Christian Losell

Christian Losell

Jag är en svensk poet/författare/konstnär som älskar att skriva. Jag arbetar på att mina dikter och noveller ska vara unika och vackra. Med ett gammalmodigare språk och motiv som: livet, fantasi, filosofi. Jag vill att det jag skriver ska kunna förstås och njutas av, utan att vara alltför flummigt.

Publicerade verk: 10
Medlem sedan: 2016

Författarens dikter:

EN FLYKTIG LJUSSTRIMMA

Christian Losell

En tanke blandar sig med en flyktig ljusstrimma en ljusstrimma som fötts ur några allena reflektioner på en övergiven vattenpöl jag kan se hur vattnet rör sig i några små oviktiga vågor men allt…

Klicka här för att läsa hela »

UNDER BELLOWING SKIES

Christian Losell

In the marina a lonely woman stood her bright green eyes set on a distant ship seemed set a flame in the evening sun and her long expensive yellow dress flickered in the warm summer wind like a dying…

Klicka här för att läsa hela »

I GODA VÄNNERS SÄLLSKAP

Christian Losell

Jag sjunker sakta in ett glatt brus av alkohol och skapar en kärlek till ljusshowen som utvecklas utanför mitt fönster med galaxer trotsandes svarta hål precis som jag trotsar tråkiga nätter månen…

Klicka här för att läsa hela »

BESATT

Christian Losell

Sommaren finns kvar i luften som spreds spriddes över gröna ängar spriddes i hela min kropp besatt av den som en drog besatt av glöden som skapades bland uttorkade minnen bland fnösket som fanns…

Klicka här för att läsa hela »

SKUGGRIKE

Christian Losell

Någonstans ute i detta funktionalistiska helvete förgörs ett hjärta i en otrolig tystnad förgörs av skuggmän vars lågor av dimma slickar sig uppåt mot en död himmel skuggriket av mitt land föder…

Klicka här för att läsa hela »

VITTRANDE SKAL

Christian Losell

En tom kokong vandrar förbi mig och dess mun ler men jag kan se att allt är en illusion besten som ler skrattar och snubblar genom ruttnade benvita korridorer är ett vittrande skal med döda tankar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren