Mårten Sandberg

Mårten Sandberg

Jag är pensionerad ekonom, har två söner, har ett antal barnbarn, är frimurare, bor i Norrland och har många vänner. Jag har ”hobbyskrivit” i snart tre decennier och har en mängd historier, längre och kortare, på lager. Ingenting har ännu publicerats. Det första är det som jag skickade i dag, den 15 april 2015. Mitt vanligaste format är novellen, men jag har skrivit två längre berättelser varav den ena är mina memoarer och den andra en roman. Jag fascineras av det ”omöjliga” och tycker om att berätta om sådant som i det närmaste kan kallas mirakel. Sådant ger människor förhoppningsvis både hopp och glädje i en värld där andlighet har hamnat i skymundan.

Publicerade verk: 0
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Zäta

Mårten Sandberg

Birger Zeilits Johansson är död sedan några år tillbaka. Under hans yrkesverksamma liv var han en framgångsrik industrialist. Han var både civilekonom och civilingenjör, vilket inte var ovanligt…

Klicka här för att läsa hela »

Gunnar

Mårten Sandberg

Gunnar Bengtsson hade för länge sedan passerat övre medelåldern. Han var med andra ord pensionär sedan många år. Han bodde i en lådlik, ganska liten villa som åt ett håll hade en gymnasieskola…

Klicka här för att läsa hela »

Ebbe

Mårten Sandberg

Ebbe hade blivit förlamad från midjan och neråt vid en älgkrock just efter det att han fått sitt körkort. Han hade varit 18 år gammal och hade varit ute och kört med sina föräldrars bil. Han…

Klicka här för att läsa hela »

Gåvan

Mårten Sandberg

Det kom ett meddelande till en av Luleås två tidningar att en anonym större penninggåva skulle överlämnas en viss dag vid en bestämd tidpunkt på en namngiven allmän plats. Gåvan skulle delas…

Klicka här för att läsa hela »

Callas

Mårten Sandberg

Det var av en slump som det blev allmänt känt att Anna Karlsson tycktes veta allt som var värt att veta om sångerskan Maria Callas. Hon hade ingen speciell användning av sina kunskaper innan en av…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren