Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 7

Hon hör ljuded av nycklel som sätts in och vrids i låset, hon lägger in brevet i kuveret och drar väskan snabbt intill väggen under ett fönster och tittar efter.

Kanske är det hemtjänsten, tänker hon och tittar på klockan som har slagit 18:00. "Salamu aleykum säger en kvinna i hallen hon står och kämpar med att knäppa knappar på arbetsskjortan.

"Wa aleykum wassalaam Shukri, är det bara du ikväll eller kommer det någon mer?" Frågar Deqa. "jag väntar på att Starlin ska dyka up, jag gillar inte att vänta på henne, hon måste lära sig att komma i tid." svarar Shukri som ännu kämpar med knapparna.

"Jag kan hjälpa dig att ta upp mamma så länge." Deqa leder och Shukri följer efter och de går in till Deqas mamma.

"Hej mamma, du ska komma upp nu och vi ska hjälpa dig." säger Deqa och pussar sin mamma på pannan. De hjälps åt med hjälp av ett gåbord, " kan du dra hit mobila toaletten?"

Säger Deqa, och hon leder sin mamma en bit bort från sängen för att göra plats sedan låter de henne sitta en stund för sig själv.

"Hon verkar tröttare än vanligt och uttorkad." Säger Deqa och häller upp vatten i ett glas och skär upp cirton i fina skivor som hon slänger i glaset så att det skvätter om.

"Hon måste få dricka mer vatten... det måste ni se till." forsätter Deqa och Shukri nickar i överens med Deqa. De går in tillbaka och tvättar henne sen flyttar de henne över till en stol och räcker henne ett glas citronvatten.

"Salaaamu Aleykum, förlåt att jag är sen..." Säger Starlin vid dörringången. "jag var tvungen att stanna längre hos en annan klient en bit härifrån och ni vet hur det är med busstider på helger.

"Men det är så nästan jämt med dig, man orkar inte..." Klagar Shukri. Deqa låter kvinnorna ordna med sitt och går bort till sitt rum.

Jobbet, Jag måste ringa tänker hon. Hon tar fram mobilen och slår 00358713261204, det ringer ett tag innan..."Hej du har kommit till Vasa central sjukhus geriatriska avdelning, vad kan jag hjälpa till med?

"Hej jag heter Deqa och har jobbat på avdelningen ett underläkarvikariat och önskar komma i kontakt med avdelnings chefen." "Hon kommer åter imorgon, kan jag ta ett meddelande kanske?"

"Ja hälsa att Deqa Muhammad har ringt angående tjänsten." "ok, jag ber henne ringa dig på detta nummer som du ringer från." "Tack snälla, och ha en bra kväll." "Detsamma." och de lägger på.

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren