Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 3

"jag måste gå på toa" säger Deqa som verkade komma till sig, "Nej, det är inte Deqa lyssna inte på vad den säger, låt henne inte gå!." sa någon.

"jag håller med dig" sa en annan "det är djävulen som önskar klaga till sina Khubth och Khabaa-ith, kvinnlig och manlig djävul, du vet dem som bor på toaletter!"

"vi kan knappt klara av den här som det lutar åt, och det kan komma ut en hel armé, vi vet ju inte hur de resonerar jävlarna, kan vi inte fortsätta en stund till för att få mera information? "

"Jag måste verkligen gå!" säger Deqa bestämd, hon får hjälp med att få loss repen och ställer sig upp och går.

Under tiden börjar tjejerna plocka undan lite i rummet, någon tittar på klockan, "det börjar att bli sent, kan vi inte fortsätta imorgon?"

"Ja låt henne vila och komma i form det är bra för henne, hon måste bli utvilad och alert, detta här tar på krafterna!"

Det blev de överens om, att sätta stop för denna kväll. "Vi stannar kvar en stund till, vi vet ju inte vem det är som är där inne."

säger Maryan och tittar på Layla. "ja, en stund till." bekräftar Layla , hon går bort till badrummet och knackar på "kommer du ut snart?"

Hon hör en flush och tänker att det kanske inte är nödvändigt att stå där och vakta, hon går och sätter sig i köket och väntar lite oroad.

Deqa kommer ut och tjejerna försäkrar sig om att det verkligen är hon, "Drick det här." säger Maryan "det är Tahleel i vatten, sen kan du smörja dig med det här."

Hon pekar på en flaska med oliv olja, "vi hann läsa över relevanta verser, det är viktigt att du smörjer ordentligt med oliv-olja och glöm inte bakom öronen, 3 gånger över öronsnibben så slipper du att hållas vaken"

"God natt, hoppas du kan sova ändå insha Allah, salaamu aleykum!"
"Wa aleykum wassalaam!" vinkar Deqa av och stänger dörren.

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren