Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 4

Deqa tar sig en lång dusch och gör sedan wudu tvagning, hon märker att klockan har slagit fem över halv tolv på natten när hon kommer ut.

Hon skyndar på och tar fram bönemattan och tänker att hon kan vänta med att smörja in sig med heliga oljan, hon måste fort hinna be Isha innan den går ut.

Hon smörjer in sig sedan och tar ett glas av det heliga vatten i kannan, sedan går hon ut till köket och ställer in kannan i kylskåpet.

Hon gör sig i ordning för att lägga sig, men plötsligt slår taklampan ut av sig självt, Deqa blir rädd och springer ut till köket för att leta fram reserv.

Hon känner sig faktiskt lite fånig och lättskrämd, hon drar ut lådor där och börjar leta otåligt,
men nu börjar lampan i köket blinka och snabbt innan den exploderar och sprutar runt glasskärvor.

"Vad vill ni?" skriker Deqa rädd i mörkret, innan hon springer bort till sovrummet, där inne hämtar hon mobilen för att slå på och spela upp Koranen, det måste höras i hela lägenheten tänker hon och kopplar in högtalaren.

Hon sätter sig bredvid och lyssnar, hon är trött men hon måste hålla sig vaken tänker hon.
Svårt att strida mot något man inte kan se, hon tackar Allah för att ha sent ner den Heliga Koranen "vad skulle vi tagit oss utan..." säger hon för sig själv.

Hon somnar till och ser sig själv ute gående tillsammans med några okända barn i afrika, de trallar, skuttar och går alla hand i hand från gata till gata i en stökig stad mitt på natten.

Plötsligt stannar hon till, "vänta jag har tappat något, hjälp mig hitta..." Alla böjer sig ner på marken för att leta, "vad har du tappat?" frågar en liten flicka, den enda flickan av barnen.

"mitt örhänge." svarar Deqa, "här jag har hittat den, titta!" ropar en pojke "Åh tack snälla..." Plötsligt står en man klädd i svart framför de, han står och tittar på flickan.

Sen vänder han sig till en av pojkarna, innan han sträcker ut sin arm så att den nästan nuddar flickans huvud. "kom barn, vi måste gå nu." ropar han.

"Nej gå inte, vänta snälla vart ska du ta dem?!" vädjar Deqa till mannen, men de verkar redan ha hunnit en bra bit bort på väg så fort.

Deqa springer efter, men hon hinner inte ikapp, hon ser hur flickan vänder om ibland och tittar på henne bekymrad. Hon har flätad hår, klädd i vit klänning och knallröda skor.

Deqa undrar vad hon heter flickan, och medans hon gick i samma riktning, ser hon en kvinna komma gående mot henne och hon tappar sikte, Deqa stannar istället upp och väntar på att möttas av kvinnan.

Deqa ger en beskrivning av mannen som förde barnen och hoppas på att kvinnan kan hjälpa henne på något sätt. Kvinnan pekar på ett stort, gammalt och obebodd hus rakt över gatan.

"Där, de gick in där." Säger kvinnan med hes röst och går vidare sin väg.

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren