Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 1

Deqa hade bestämt träff med tjejerna från mosken, de skulle gå över tafseer till kapitel 20 hos henne.
Hon hade precis tid att plocka undan lite och tända rökelse, men hon kom på att det fattades kryddor till teet.

Hon tog på sig abayan och slängde sin hijab över huvuded, hon brydde sig inte om hur den satt bara att den satt.
Hon tog snabba steg till näraffären, "salaam" så hon fort och forsatte till kryddsektionen, "där" tänkte hon och tog en påse med kardemumma.

Pa vägen tillbaka småsprang hon och ville inte uppehållas av nyfikna grannar som ropar och viftar vilt.
Hon var imponerad på sig själv hur snabbt hon hann med allt, för nu ringde det på dörren.
Alla hängde av sig och forsatte fram till vardagsrummet, de blev oense om hur man skulle sitta när man läste högt av boken.

Några ville sitta i soffan andra på golvet i en cirkel, golvet passade bra tykcte de flesta, nu kom Deqa in med servisen och ställde av på bordet. Maryan erbjöd att hjälpa till att hämta resterande från köket.
Nu satt alla i cirkeln och läste högt var sin vers från kapitel 20, det gick medurs. Det var Maryans tur, hon satt bredvid Deqa i cirkeln.

"Jag är din Herre! Tag av dina sandaler; du står nämligen i den heliga dalen Tuwa." "Jag har utvalt dig till profet; lyssna nu noga till det som skall uppenbaras för dig."
Maryan knuffade lätt på Deqa som hakade upp sig, "hoppa över den och ta nästa om du inte kan den" viskade Maryan över axeln.

Nu tittade alla oroligt på Deqa som verkade ha gått i trans, "hämta vatten" ropade någon, "hon är besatt" sa någon annan.
De lät henne ligga ner och täckte med filt, sedan tog de alla fram verser mot onda andar, nu började Deqa skrika "sluta, sluta, sluta"

Men tjejerna brydde sig inte om det utan forsatte att läsa högt i takt, "I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN, SÄG: Jag söker skydd hos gryningens Herre, mot det onda i det som Han har skapat, mot det onda i nattens tätnande mörker, mot det onda från dem som blåser på knutar..." Deqa låg och vred och vände sig på golvet, ibland satt hon upp och skrek "bort med er! "jag vill bort"

Nu började hon knuffa en av de och försökte dra av hennes schal, "vi måste binda henne" sa en av de...

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren