Publicerat
Kategori: Novell

Kan man inte göra en staty som är vacker?

Kan man inte göra en staty som är vacker?

Det har skrivits mycket om denna skapelse,Pissed Elin.
Man kan ju absolut inte säga att den är vacker hur än
man ser på den. Bara namnet antyder ju att detta verk är
rent åt skogen.
Konstverk behöver väl inte provicera var enda gång?
Är inte konst något som fastnar på närhinnan. Då menar jag i
en positiv anda.

Ingen människa i världen vill väl säga att en riktigt full person
är något vacker att skåda?
Precis som om man nskriver ett musikstycke,kan man ju använda de
Toner som gör musikstycket till något njutbart. Eller så använda man
monerna till att göra musikstycket deprimerande.
Jag är helt övertygad om att Elin Wägner inte hade tycket om detta.
Vem i all världen vill bli på mind om en aspackad människa?

Det är precis som om konst måste vara ful. Det är ju absolut inte så.
Alla mästarna inom målningen,inom musiken skapar ju verk som man
kan njuta av och tycka att detta är verkligen vackert.
Nyskapande är det ju inte. Och för det andra varför använder man ettengelskt uttryck? Ett uttryck som inte är precis det man tänker på
när man tänker på Elin Wägner.

Som jag ser det som konstnär. Jag är konstnär när det gäller musik.
Jag tycker att man häller urin över denna staty. Den känsla får jag när jag titta på detta underliga verk.
Om detta är meningen vet jag inte. Men min känsla är att det gör det.
Att då Växjö ska ha en staty över en sådan kreativ människa är faktiskt
löjeväckande. Elin kämpande för kvinnlig rösträtt och hon hade säkert
kämpat för att inte den här statyn skulle få komma upp.
Det klart att detta är ett skämt ett oförskämt skämt som man borde beivra.


Bo Grapenskog

Jag är 67 år gammal. Jag har fyra vuxna barn. Jag är en gammal dansbandsmusiker,spelar sologitarr,bas,klaviatur,banjo,ukulele. Musik är en stor passion. Skrivandet också. Jag är ett barnhemsbarn så jag har det som lite terapi. Andra intressen är att översätta från engelskan till svenska. Naturen är något som jag tycker om,de sjungande skogarna i Småland. Vi har ett sommarställe vid en sjö där vi är hela sommaren. Tycker om människor och är väl lite pratglad. Får jag bjuda på en kopp glädje. Glädje och skratt är två viktiga komponenter i livet. Försöker vara så positiv som möjligt.
Bo Grapenskog är medlem sedan 2015 Bo Grapenskog har 1943 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren