Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Om kor kom på oss och det vi gör med dem!

Har du någon gång funderat på vad som skulle inträffa om du påpekar för kor om deras huggande öden?
Hur skulle de reagera tro?
Säg att du tar en grupp på tur till restaurang eller matbutik och sedan upplyser de om det som drabbade deras kusiner från väster stallet ligger styckade i marinader.
Ty de har ju ögon som de ser med inte sant? Och de har ju öron som de hör med eller hur?
Varför är det så himla svårt för de att inse?
Hamburgare, biff, kebab,... Har de ingen koll vad fan!
Var tog Kaisa vägen, rosa, och Ferdinand de försvann så plötsligt.
Du förstår att det spelar ingen roll att de har ögon eller öron för den delen, de förstår inte och det är inte meningen att de gör det.
Så är det med vissa människor, när man försöker varna de högt och lågt, mellan fyra eller tusen ögon.
Det gör detsamma så trötta inte ut dig ta en kopp kaffe i stället och ta det lugnt.
De väljer att finnas där de finner sig och tycker att man är en finsk i röven för man bryr sig.


Biff à la carte à la Paris
Det är vad det blev av Ferdinand ifall du undrar.

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren