Publicerat
Kategori: Spänning noveller

The target

John Taggert jobbade som hemlig agent för Mission team en hemlig säkerhets styrka deras jobb var att utrota terror hot. John hade jobbat nästan 10 år som hemlig agent och han gillade sitt jobb.

Söndag kl 22:00.

Vid en åker långt från några människor klev en svart klädd kvinna ut från en svart BMW hon satte sig på motorhuven på sin bil tände en cigarett hon tittade på klockan 22:05 hon tyckte inte om att vänta hon var väldigt otålig.

Då såg hon några bilar komma närmare hon reste sig upp. Ur den andra bilen steg en elegant kvinna ut hon tittade på den svart klädda kvinnan. Så du måste vara lönnmördaren The target? Hon nickade.
Jag har ett jobb åt dig hon gav den svart klädda kvinnan en portfölj ta en titt när du kommer hem sa hon. Den eleganta kvinnan steg in i hennes bil igen och dom andra bilarna åkte därifrån.

Måndag kl 12:00

The target kollade innehållet i portföljen den innehöll bilder och tider på målet. Hon tittade på bilderna målet var CIA chefen Mark Baxter.
Hon gick till ett skåp och öppnade dörrarna hon tog ut en Colt45 med en ljuddämpare och ett berett 51 krypskytte gevär. Hon började göra rent vapnen när hon var klar la hon krypskytte geväret i ett fodral och sin pistol i sitt hölster. Sen släckte hon lampan och gick och la sig.

Tisdag kl 09:00

Väckarklockan ringde hon klev upp ur sängen och satte på te sen gick hon in i gymmet och började träna sitt 3 timmars pass efter träningen gick hon in i köket och drack sitt te.

Tisdag kl 13:00

Mark Baxter läste en mapp på mappen stog det med stora röda bokstäver The taget Hemligt. Han tog upp telefon luren säg till att John Taggert kommer in på mitt kontor så snabbt som möjligt. Efter 15 min knackade det på dörren kom in sa Mark. Hej sa John ni sökte mig. Ja vad vet du om lönnmördaren The target sa Mark.

Inte mycket sir bara att ingen någonsin sett lönnmördaren sa han. Mark sa jag har lite information till dig jag vill att du ska ha hand om detta fall jag tror det kan bli bra för din karriär att lösa det. Ok sa John ja jag tar det men var har du för information till mig.

Jo sa Mark The target är en kvinna vid namn Olga Petrov vi använde henne mycket förut olika uppdrag men hennes senaste uppdrag gick snett och nu har hon löpt amok dödar alla för rätt pris. Jag vill att du utrotar henne förgått inga bevis hon ska bara försvinna det är en order John. Ok sa John inga Bevis det är det som jag är bäst på sa han. Jag vet John det var allt du kan gå nu. John gick till sitt rum och studerade mappen.

Tisdag kl17: 00

Olga satt i hennes svarta BMW och tittade på bilderna igen hon hade tittat på dom många gånger men ville vara säker. Det fanns ett kort till på en ung flicka tydligen Mark Baxters dotter hon var väldigt söt hon tittade länge på den unga flickan hon var också dömd att dö. Synd tänkte Olga en sån fin flicka men pengar är pengar tänkte Olga.

Hon startade bilen och körde iväg mot centrum hon parkerade bilen och steg ur bilen. Olga gick in på sitt jobb på banken. Olga använde ett falskt namn på sitt jobb. Hej Linda hörde hon en röst hon vände sig om hej Maria sa hon och gick in på sitt rum och började jobba. Det var inte en vanlig bank utan en säkerhets bank som var öppen dygnet runt.

Tisdag kl 18:00

John satt på sitt kontor funderade hur han skulle jobba vidare han hade jobbat flera timmar men inte kommit på nått han släckte skrivbords lampan och stängde dörren och åkte hem.

Tisdag kl 20:00

Mark Baxter satt hemma i sin favorit fåtölj och läste tidningen när hans dotter kom in pappa ja sa han jag tänkte åka till min kompis Lena och grilla i kväll ja det går väl bra kör försiktigt bara Petra kör försiktigt ja pappa det ska jag. Hon körde iväg. Hon körde på en liten skogs väg till hennes kompis hus det låg öde långt från människor.



Tisdag kl 00:00

Olga körde hem från sitt jobb innan hon gick och la sig kollade hon sina mail hon hade fått ett nytt mail från sin uppdragsgivare. Vill träffa dig på samma plats som förut viktigt kom kl 22:00 i morgon kväll kom inte försent.
Olga gick och la sig hon somna direkt.

Onsdag kl 09:00

Olga gillade inte att träffa sina uppdragsgivare två gånger hon undrade vad som nu hade hänt. Olga körde till samma plats hon ville vara redo i kväll om det skulle bli problem hon grävde två hål i marken och la två pistoler med ljuddämpare sen grävde hon igen hålen. Hon körde därifrån in mot stan.

Onsdag kl 10:00

John Taggert satt i sitt rum han hade fortfarande inte nått genombrott i fallet än men han tänkte inte ge upp det fanns nått i mappen nånstans som kunde hjälpa honom men just nu såg det mörkt ut han gick ut för att äta lunch.

Onsdag kl 13:00

Olga åkte till militär tränings banan och sköt 8 magasin med sitt krypskytte gevär och 5 magasin till sin pistol. Efter det packade hon ihop sina vapen och åkte till sin andra villa som hon hade det var en stor villa och där var hon helt själv trodde hon i alla fall.

Onsdag kl21:00

En timme innan hon skulle åka på mötet hon satte sig i bilen och körde till det ställe där det skulle träffas grävde upp sina två pistoler hon laddade dom med 15 skotts magasin och la dom under bil däcken nu var hon redo för allt.

Onsdag kl 21:30

Hon satte sig i bilen och väntade hon tyckte det var konstigt att hennes arbetsgivare ville träffa henne men det kanske kom ny information men hon gillade det inte hon drack lite vatten medans hon väntade.
Onsdag kl 22:00

Dom hade inte kommit än dom var sena igen Olga gillade inte att vänta det hatade hon, hon tänkte på varför dom skulle träffas det var nått som inte stämde.

Onsdag

Kl 22:05 såg hon 3 bilar komma precis som förra gången samma klockslag den eleganta kvinnan klev ut ursäkta att jag kallade för ett andra möte men jag var tvungen. Varför det jag gillar inte att mötas två gånger.
Jag förstår det men det är så här att jag har ett nytt mål till dig hon räckte över ett kuvert det var ganska. Tjockt. Ok ska kolla på det men kalla inte fler möten och det kostar dig 50 miljoner extra. Ok sa hon jag godkänner det bra hej då Olga tog upp sina två pistoler och körde iväg.

Onsdag Kl 00:00
Åkte hon till sin stora villa och la sig i sängen och somnade.

Torsdag kl 09:00

Olga vaknade hon tittade på bilderna igen 3 mord det är lite för mycket för mig tänkte hon behöver nog lite hjälp undrar va shadow gör nu för tiden kanske skulle jag ringa henne och fråga vad hon gör jag måste ha hjälp med detta.

Torsdag kl 09:30

Olga ringde till hennes gamla vän och berättade att hon behövde hjälp shadow sa att hon skulle hjälpa Olga så fort hon hade tid. Olga började planera hur hon skulle mörda Mark hon hade hoppats att det skulle gå lätt men det skulle visst bli svårt nu när inte allt kunde gå som planerat.

Torsdag kl 10:00

John satt med mappen bredvid sig han gjorde lite annat i mellan han kunde inte förstå varför det gick så trögt han hade läst allt i mappen flera gånger men inte hittat nått han reste sig upp gick ner till sin bil och körde till hans lunch ställe.

Torsdag kl 10:25

Körde Olga till affären och handlade det som behövdes för att klara uppdraget hon visste att det inte skulle vara lätt men hon var van att klara dom mest svåra uppdragen så hon var inte rädd efter det att hon handlat klart åkte hon till sin stora villa hon gick in och började plocka fram utrustningen som hon skulle använda.

Torsdag kl 10:55

Shadow gjorde sig redo att göra sitt jobb hon var mer den typen som gjorde tysta attacker i skuggorna hon körde till offrets bostad och gjorde sig redo att slå till. Shadow började måla sitt ansikte svart och hade mörka kläder på sig sen öppnade hon sin väska och tog fram två rök granater och ett svärd. Hon fäste båda rökgranaterna i sin jacka.

Torsdag kl 11:00

Shadow klättrade över muren ljudlöst hon tog båda rökgranaterna och slängde in dom i huset när röken var som värst rusade hon in på ett par sekunder var offret och tre andra döda Shadow försvann lika ljudlöst som hon kommit.

Torsdag kl 11:15

Shadow ringde till Olga. Allt är klart det gick lätt sa Shadow. Bra sa Olga då är det mina två mål kvar Olga la på luren hon gick och satte sig på sin veranda solen lyste starkt hon njöt av värmen.

Torsdag kl 11:30

Olga njöt i värmen när hon hörde en röst. Hej vad heter du Olga tittade på flickan Sandra log Olga fint namn sa flickan. Vad heter du då sa Olga. Jenny sa den lilla flickan. Fint namn vad gör du här då vi har köpt huset på kullen där borta hon pekade uppåt Olga tittade jasså det huset där bodde jag förut men jag flyttade hit istället. Ok nu måste jag gå men vi ses säkert det gör vi log Olga.



Torsdag kl 13:00

Olga gick in i huset igen hon öppnade skåpet hon hade all sin ammunition till sina vapen hon tog ut 5 magasin till sitt krypskytte gevär och 15 magasin till sin pistol hon laddade vapnen och la krypskytte vapnet i en plast väska pistolen la hon i samma väska och en ljuddämpare till pistolen. Olga skulle just lägga in grejorna i bilen när hon hörde ett skrik.

Torsdag kl 13:05

Olga sprang ut för att se vad som stod på när hon såg den lilla flickan Jenny springa ner från kullen två stycken jagade henne Olga sprang och möte Jenny. Vad är det Jenny sa Olga dom där två försöker döda mig skrek Jenny Olga skyndade in med Jenny in i huset och gömde Jenny Olga gick ut igen och stängde dörren.

Torsdag kl 13:09

Olga såg två stycken komma närmare en kvinna och en man Olga satt och låsas läsa en tidning när dom kom fram. Har du sett en liten flicka sa Manen nej sa Olga jag har läst min tidning då gör det väl inget att vi ser oss om i ditt hus sa kvinnan jo sa Olga det är privat område sa Olga manen klev upp på verandan mot dörren Olga drog upp sin pistol ett steg till och det smäller manen tittade skrämt på Olga ok vi går dom gick upp mot huset på kullen igen.

Torsdag kl 13:20

Olga gick in i huset igen du kan komma fram nu Jenny sa Olga Jenny kom fram vill du berätta vad som står på Jenny sa Olga ok sa Jenny min mamma är en inkasserare åt folk som är skyldiga pengar och jag såg henne göra en man illa så jag rymde och resten vet du ok sa Olga men du kan inte stanna här du behöver skydd jag ska ringa ett samtal vänta här sa Olga.

Torsdag kl 13:45

Olga ringde Shadow berättade allt hon lovade komma om en timme och hämta Jenny. Olga sa till Jenny min vän kommer att hämta dig om en timme så kommer allt bli bra Jenny nickade.
Torsdag kl 14:45

Shadow kom precis en timme som hon lovade Olga sa Jenny följ med min vän hon kommer att skydda dig Olga viskade i shadow öra skydda henne med ditt liv hon nickad och tog Jenny i handen kommer vi att ses igen sa Jenny till Olga ja när jag är klar med det jag ska göra sa Olga dom åkte i väg.

Torsdag kl 15:00

Olga körde iväg mot stan nu skulle hon göra sitt uppdrag hon körde ganska fort hon ville utföra sitt uppdrag så fort som möjligt.

Torsdag kl 16:00

Mark satt i sitt rum redo att sluta för dagen han reste sig upp och gick ner till garage planet och sate sig i bilen och körde ut. Olga låg på ett hustak och hade Mark i sitt kikarsikte hon avfyrade sitt gevär och träffade Mark i huvudet. John hade hört skottet och rusade ut han undersökte Mark han var död. John tittade sig omkring då fick han syn på nått som blinkade till på ett hustak.

Torsdag kl 16:15

John sprang till huset och åkte hissen upp han drog sitt vapen han sprang ut på taket han såg sig omkring taket var tomt han gick sakta runt ett hörn då såg han Olga stanna där skrek John han höjde vapnet hon vände sig om hej John, John tittade förvånat på henne nej inte du Natacha Petrov jag tyckte jag kände igen namnet.

ledsen John sa hon varför sa John Mark lämnade mig att dö i Sibirien 1980 under kalla kriget men när en kvinna ville se han dö tog jag uppdraget. Jag förstår inte vad gjorde du i Sibirien skulle rädda några som blivit gisslan. Men han lämnade mig i kalla Sibirien och lämnade mig att dö.

Torsdag kl 16:20

Jag tog mig till ryssland och därifrån tog jag mig till U. S. A. När jag kom hem kände jag mig sviken och började döda för högst bjudande men jag kände ett hat mot Mark hela tiden inte mot dig John låt mig gå John jag har en liten flicka att ta hand om hon behöver mig och jag behöver henne. John tittade på henne ok gå sa John jag ska inte stoppa dig Olga gick mot hissen och åkte ner hon satte sig i bilen och körde ut ur stan hon fortsatte en lång bit och svängde ut på motorvägen och körde till Shadows hem. Olga steg ur bilen och knackade på .


Jenny öppnade Olga skrek hon slängde sig runt halsen på henne Olga kramade om henne hårt nu är jag här nu kan vi åka vart du vill jag har sålt mina hus och vi kan köpa ett nytt hus vart du vill. Jenny sken upp som en sol Kanada skrek hon ok sa Olga Kanada blir det.

Olga tackade sin vän för att hon skyddat Jenny Shadow sa det var ett nöje men vart ska ni nu. Kanada blinkade Olga till Jenny. Shadow log ok jag tror Kanada får se upp. Jenny blinkade till Olga ja det får dom sa Jenny.

Vad heter du på riktigt Olga sa Jenny. Olga sköt upp solglasögonen Natacha sa hon och körde med en rivstart där ifrån. Shadow tittade efter Natachas bil lycka till syster min lycka till hon gick in i huset igen och stängde dörren.

Natacha och Jenny levde lyckliga i Kanada dom hittade det hus dom ville ha och hade det väldigt trevligt Natacha började jobba som tränare inom polisen i krypskytte hon tjänade bra på det.

John slutade inom mission team och hördes aldrig av igen ingen vet var han är nu

Shadow levde som hon levde efter 5 år sprängdes hennes hus polisen tror hon dog men ingen kropp hittades.

Marks dotter Petra lovade att hon skulle hämnas sin fars död till varje pris hon gick under jorden och sågs aldrig till igen.

från sandviken skrivit många romaner noveller 39 år arbetar för rfhl gavle borg
Kristian monczak är medlem sedan 2017 Kristian monczak har 17 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren