Haahaauuj

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Publicerade verk: 7
Medlem sedan: 2021

Författarens noveller:

ANDAS

Alfride

Där vi andas när ingen hör. Där tomrum fyller våra rädslor och där du flyger hjälplös. Där våra beroenden sätts på spel fast reserverna är många. Ett naturligt fenomen men en så omänsklig…

Klicka här för att läsa hela »

VÄRLDEN SOM GRÅTER

Alfride

Ett oändligt för evigt många tusen åter och livets mörka dagar tröstar blommor när de gråter. För den som inte fick en sol av guld väntar dansen Lyckligt blivit slut och står i skuld torkat…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

GLÄNT

Alfride

Jag kan ha hela huvet med även om jag svävar eller viker. Är vi två osäkra hjärtan som brinner vet inte vilket jag sviker. Har sagt många gånger det du lyssnar på ord i sånger. det går över…

Klicka här för att läsa hela »

Vi det lilla intet

Alfride

Deus lovi terrae Mortem lilla vide Blinka luna tom en syn och ge Lovi lysa planen hon smide Talar tyst som en låter Motem lilla vide Stella finns men gråter Deus lovis terrae runt runt Lilla vide

Klicka här för att läsa hela »

Skogen

Alfride

Den lockar våra ögon mot skyn men Var varsam i den sköna natten Tre väsen formar ringar i skogen Av förtrollat vatten. Du kan gå nära om dom så vill men inte hör Men skuggar en ovälkommen gäst…

Klicka här för att läsa hela »

DET FINNS MÅNGA TORG

Alfride

Runt ett hörn på ett torg har jag stått flera gånger. Spytt för glädje och sorg kanske någon gång för alkohol och ånger. I en port tätt in till går jag upp när morgonen är närmre första…

Klicka här för att läsa hela »

KUNDE JAG FLYGA HADE JAG FLUGIT

Alfride

Runt går en vilsen själ Runt går en ensam flicka På andras sorgsna vingar bär På andras tid vill hon ticka Vill så väl men kan ej synas Vill så väl men kan ej röras För sorgset barn som inte…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren