Angela Thegström

Angela Thegström

Jag är 26 år och gift, har en underbar 1 årig dotter samt två katter. Jag älskar att skriva och utmanar mig själv genom att inte begränsa mig till några få genrer. Min största dröm är att bli författare!

Publicerade verk: 7
Medlem sedan: 2016

Författarens noveller:

Den eviga väntan

Angela Thegström

Solen sken genom det smutsiga fönstret. Gardinerna släppte in de extremt ljusa strålarna in i det lilla men rymliga rummet och lät dem pricksäkert träffa de trötta, stängda ögonen. Jag försökte…

Klicka här för att läsa hela »

Blyertspennan

Angela Thegström

Pontus vässade blyertspennan med hjälp av pennvässaren som var fastskruvad i skrivbordet. Det hade varit en lång dag och han kände sig lite trött, men samtidigt var han förvånansvärt nöjd över…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Min älskade dotter

Angela Thegström

Min älskade dotter, så full av liv som trädet när det blommar på våren, som vågorna i havet när stormen böljar in. Likt solens värmande strålar skänker ditt leende liv, som jorden som gör…

Klicka här för att läsa hela »

Fyrverkerier

Angela Thegström

Lik flerfärgad konfetti pryder det himlens mörka slöja, som gyllene broderier lyser det upp den sammetsblåa ridå som väntar på att öppna upp för den scen som är vår värld. Dess färger skimrar…

Klicka här för att läsa hela »

Regnet mot taket

Angela Thegström

Drip, drop drip, drop, drip, drop smatter smatter, muller, smatter drip, drop plask!

Klicka här för att läsa hela »

Ur en rasists synvinkel

Angela Thegström

Nu kommer de hit och tar våra jobb! Även fast de är skit enligt våra egna. För vem vill egentligen städa? De kommer hit med high tech mobiler, som värsta snobb hemlighetsfulla, slutna och förtegna.…

Klicka här för att läsa hela »

Rasism i ett nötskal

Angela Thegström

Vita, gula, röda eller blå svarta antas vara vanligast att förtrycka ändå. Det händer omkring oss, i vartenda vrå både bland rika och fattiga, stora som små. Fula ord, kränkningar, slag och…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren