Ernst Hjortsberg
17 årig nollåtta.
Förnuftiga ord som skapar meningar
Medlem sedan: 2024
Författarens länk
Författarens dikter:
Piller
Ernst Hjortsberg
Ramlade i slussen Begick ett socialt självmord Fick inte ur mig ett enda ord Det blev direkt dålig stämning Gömde mig bakom kappan fort Hoppade på närmsta tunnelbana mot någon förort Jag ska börja…
Klicka här för att läsa hela »Nedtrampad ros
Ernst Hjortsberg
En nedtrampad ros är alltjämt en ros Det här är inte ett motivations brandtal Inte heller något jag ska sälja för att öka mitt kapital Pengarna jag har fick jag genom att jag stal Jag skriver…
Klicka här för att läsa hela »Förstå ett geni.
Ernst Hjortsberg
Att förstå ett geni Krävs det endast inblick för Alla är genier på ett ytligt sätt Kolla in ditt Instagram flöde Har du nu förstått ett geni? Har du nu insett ditt öde? Bosatt på en öde ö…
Klicka här för att läsa hela »Häxjakt
Ernst Hjortsberg
Min gårdag, var sårbar Min morgondag var svaret på postmodern häxtjakt Tändstickor kastade på de nyplockade grenarna Flammorna eldande på Jeff Koons hund Litade instinktivt på barnen i byn Har…
Klicka här för att läsa hela »Spisen
Ernst Hjortsberg
Jag glömde att stänga av spisen Tur att det är en induktionshäll Jag skulle aldrig rekommendera någon att stänga av en spis Att leva med skräck Blir direkt pittoreskt När du ser din spis brinna…
Klicka här för att läsa hela »Den stora gula jackan
Ernst Hjortsberg
Hur kan en stor gul jacka värma en? Den måste dock inte vara gul Vill bara gå mot strömmen och trotsa de som skriker o kopplar färgen som ful. Frågan står stadigt, hur kan en stor gul jacka värme…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen