Hans Karlsson

Hans Karlsson

Jag är en man 50+ som tycker att livets berättelser ska delas med andra.
Jag är gift och har två barn och ett barnbarn.

Publicerade verk: 6
Medlem sedan: 2018

Författarens dikter:

Levnadsval

Hans Karlsson

Det sägs att vi som barn formas efter intryck och ord, Men vems är de rätta sakerna som läggs på vårt bord. Visst följer vi oftast våra föräldrars uppmaningar och råd, Men någonstans på vägen…

Klicka här för att läsa hela »

Tystnad

Hans Karlsson

Åter igen är februari nattens mörker på ingång, Så det dröjer innan man hör fågelns morgonsång. Men mörkret har dock sina egna dova toner, För om man lyssnar kan det höras i vissa zoner.…

Klicka här för att läsa hela »

Somna intill

Hans Karlsson

Jag vill somna intill ditt bröst och få vakna till din mjuka röst rösten som skänker mig trygghet o ro när min själ ibland söker en säker bro jag vill vara din älskade förstående man men ibland…

Klicka här för att läsa hela »

Evig Kärlek

Hans Karlsson

Ska vi älska innan solen går opp och medan vår kärlek är på topp ska vi smekas innan natten flyr och kyssa innan dagen sakta gryr ska vi kramas när ljuset sakta kikar in o aldrig sluta älska varann…

Klicka här för att läsa hela »

Känslosamt

Hans Karlsson

Jag har sett människors känslor komma och gå, Man vill så gärna hjälpa och kunna dem förstå. Ett nätverk av vänner o familj behövs för att ok få må, Men ensam klarar man inte den trasiga…

Klicka här för att läsa hela »

Krama mig

Kapri Kaprisson

Jag längtar att få komma hem till dig höra din lena röst viska, krama mig kramar dig hårt o länge, smeker ditt hår ska hålla dig i mina armar så länge jag får vill inte släppa taget om dig…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren