Joakim Öhman

Joakim Öhman

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2016

Författarens dikter:

Stymfalos fåglar

Joakim Öhman

Låt oss tänka också på Stymfalos fåglar De har det svårt när vintern varit lång och vädret hårt Låt oss ge dem vad vi har vad vi kan av kött och ben Skräm dem inte med skramlor av brons Låt…

Klicka här för att läsa hela »

Varje morgon

Joakim Öhman

Varje morgon samma sak fil, flingor, kaffe och ett ägg Varje morgon glider det skyggt förbi i ögonvrån Radions nyheter dunstar bort på nån minut Det som glider över spegelns glas stannar alltid…

Klicka här för att läsa hela »

Varje dag

Joakim Öhman

Varje dag tappar jag en bit av mig själv Den faller från vagnens flak med ett plopp ned i dyn Sen länge har jag slutat med att plocka upp dem igen De är skitiga och spruckna så de kan gott ligga…

Klicka här för att läsa hela »

Guds fred!

Joakim Öhman

Guds fred,min Herre, Guds fred! och låt oss dra ut på vandring så som vandrande riddare plä'r. Med våra vapen är det inte mycket bevänt, ej heller med rustning eller ök. Ej ens vår kärlek kan…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren